Gràcia sumarà nous carrils bici abans d’acabar l’any

Vallcarca disposarà de la seva primera via per a bicicletes

Gràcia tindrà tres nous carrils bici abans d'acabar l'any. Una de les vies es construirà a l'avinguda de Vallcarca i una altra a la part gracienca del carrer de Sardenya -entre els carrers del Rosselló i de les Camèlies-. Al centre del districte, s'aprofitaran els carrers de plataforma única -que se senyalitzaran- des de la plaça de Lesseps fins al carrer de l'Escorial, on es construirà un altre carril bici. L'objectiu és que amb els nous aparcaments per a bicicletes previstos i aquests nous eixos sigui més fàcil i segura la convivència entre ciclistes, vehicles i vianants.

A Vallcarca i els Penitents i el Coll no hi ha cap carril bici. L'orografia fa complicat pedalejar pels carrers d'aquests barris, però molts ho fan. A partir d'ara tindran una nova via que facilitarà la seguretat a l'hora de circular pels carrers plens de trànsit. És l'eix avinguda de Vallcarca – Esteve Terrades, que unirà la plaça de Lesseps amb la ronda de Dalt.

A més, tot i que de moment és un esborrany, també hi ha el projecte d'instal·lar el Bicing elèctric en aquesta zona de la ciutat. Com explica un usuari de la bicicleta, Emilio Peris, aquest nou eix facilitarà el camí dels ciclistes: “Hi ha molt de trànsit els dies de cada dia, hi ha trànsit a tot arreu, però sense carril bici és molt més complicat, la part alta necessita unes vies per anar en bicicleta, s'hi aniria més, segur”.

Una via alternativa a la ronda del Mig

L'altre nou eix per a bicicletes al districte de Gràcia és el de Lesseps – Virrei Amat, que tindrà solucions diferents depenent del tipus de carrer pel qual passi. De la plaça continuarà per l'avinguda de la Mare de Déu de Montserrat fins al passeig de Borbó, pel costat Besòs, i des de Lesseps fins al carrer del Doctor Fleming. Aquest eix serà un itinerari ciclista alternatiu a la ronda del Mig. El primer tram que entra per l'interior de la Vila de Gràcia compartirà l'espai de les plataformes úniques i els carrers 30, anirà pels carrers de Sant Salvador, Bellver i Martí. La connexió amb aquests carrers es farà pel nou carril bici bidireccional d'Escorial, que unirà el carrer de les Camèlies amb la travessera de Gràcia. Com explica el conseller del districte de Gràcia, Alberto Lacasta, “el barri de la Vila de Gràcia ja és molt pedalable de per si amb tot el tema de la plataforma única que ja tenen prioritat les bicicletes i el que volem és senyalitzar-lo, perquè les bicicletes sàpiguen que han d'anar per allà, per ser l'eix de la ronda del Mig.”

L'últim eix és el de Sardenya – Ramón Trias Fargas. Serà el tram gracienc el que s'afegirà començant al carrer de les Camèlies fins al passeig Marítim de la Barceloneta. Per últim, també hi ha previst un nou carril al carrer de Pi i Margall, però en aquest moment és en fase de discussió veïnal per definir la reforma de la via. Un cop s'esculli la millor proposta, s'hi inclourà un carril bici.