Barcelona ja és la ciutat europea amb més motos per habitant

Un estudi de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals i del Departament de Geografia de la UB determina que durant els anys de la crisi econòmica el nombre de motocicletes no va parar de créixer a la ciutat. Les motos ja representen un 22,2 % del parc mòbil i un 26,5 % dels desplaçaments motoritzats.

En els darrers 12 anys el nombre de motos que hi ha a Barcelona no ha parat de créixer. L'any 2004 es va aprovar una legislació que permetia als conductors amb més de tres anys d'experiència amb el cotxe l'ús de motos de fins a 125 centímetres cúbics. Va ser un gran punt d'inflexió per al sector. Entre aquell any 2004 i el 2012 el nombre de motocicletes matriculades va augmentar un 36,2 % fins a arribar a les 203.414 unitats.

Creixement tot i la crisi

El creixement d'aquests vehicles es va produir malgrat que a mig camí d'aquest període, cap a 2008, van començar els pitjors anys de la crisi econòmica. La nova situació va canviar els hàbits de mobilitat dels barcelonins. En poc temps els desplaçaments a peu i en bicicleta van créixer un 39,6 %; els viatges amb transport públic, un 9,4 %; i, en canvi, els moviments amb cotxe van caure un 14,5 %. Malgrat tot, l'únic indicador que es va comportar a l'alça és el de la xifra de motos a la ciutat, que va repuntar un 18,6 %. Llavors la taxa de motorització va passar del 94,5 per cada 1.000 habitants al 136 per cada miler de barcelonins.

El creixement sostingut durant més d'una dècada s'ha traduït en el la situació actual, en què Barcelona és la ciutat europea amb més motos per habitant. A més, les estadístiques diuen que cada dia es fan 372.278 moviments amb motocicleta de mitjana. L'estudi determina també que hi ha una relació entre l'ús d'aquest vehicle i persones amb ocupació i estudis universitaris.