El primer dia de tall de l’L1 del metro ha acabat amb crítiques dels veïns per les alternatives de transport ofertes per TMB, sobretot pel que fa als busos llançadores habilitats. Els usuaris es queixen del dèficit d’informadors de TMB a les parades i l’escassa freqüència de pas del servei alternatiu habilitat per l’empresa.

A l’estació de la Trinitat Vella només hi havia una informadora, mentre que a estacions com la de Fabra i Puig no hi havia ningú resolent els dubtes dels usuaris sobre el trajecte del bus llançadora. A això cal sumar-hi l’escassa freqüència de pas del servei: en una hora només han passat dos vehicles entre Fabra i Puig i Fondo.

 

Manca d’informació i respostes confuses

Entre les persones que han optat per agafar el bus llançadora també hi ha hagut crítiques per l’atenció que han rebut per part dels informadors. Asseguren que no se’ls informa bé dels dubtes que tenen sobre el recorregut del servei. De fet, alguns viatgers han explicat a betevé que han consultat com anar a un indret determinat i que aquests informadors els han enviat a llocs incorrectes.

Els usuaris habituals de l’L1 també han mostrat el seu rebuig pel temps extra que han de destinar ara per fer un trajecte habitual. A la poca freqüència de pas del bus llançadora cal afegir-hi el trànsit de vehicles i els semàfors que poden alentir el trajecte del vehicle. A més, si els usuaris volen anar de Clot a Fondo amb aquest servei han d’agafar un bus per anar entre Clot i Fabra i Puig, caminar 15 minuts per anar a Onze de Setembre i aquí agafar el segon vehicle per anar fins a Fondo.

Per això, TMB recomana utilitzar altres línies de metro o Rodalies per moure’s.

Rodalies

El bus causa problemes a veïns d’altres municipis

Un dels barris més crítics amb el bus llançadora ha estat Trinitat Vella. El tancament del metro ha fet perdre un dels mitjans de transport més utilitzat pels veïns. Demanen que es replantegi l’itinerari del bus especial habilitat, ja que consideren que no és el més ràpid per arribar o sortir del barri.

Però no només els barcelonins han estat els perjudicats pel tall de l’L1; també els ciutadans que viuen a altres municipis a tocar de Barcelona i que han d’anar a treballar a alguna de les zones afectades. Una dona que viu a Sant Adrià del Besòs ha explicat que ha arribat una hora tard a la feina, malgrat les alternatives de transport facilitades.