El filòsof Immanuel Kant, cantant de trap, és el protagonista de la innovadora campanya de civisme del TRAM, que està revolucionant les xarxes socials. L’eslògan és “Pensa com Kant, pensa en els altres”, i està adreçada als usuaris més joves del tramvia. En el vídeo hi apareix un passatger del tramvia que reconeix el filòsof a l’interior d’un dels combois i hi estableix una conversa. A partir d’aquí, el noi recorda a Kant una de les màximes de l’ètica del filòsof: “Actua com creguis que ho hauria de fer tot el món”, i estableixen una conversa a ritme de trap sobre quines són les conductes dels usuaris del tramvia que estan bé i quines estan malament.

Kant, vestit amb una dessuadora vermella i uns auriculars recolzats a les espatlles, explica que, tot i el seu “comportament exemplar”, alguna vegada no s’ha comportat bé i, per exemple, no ha entrat al tramvia abans de deixar sortir els passatgers perquè abans ha vist un seient lliure. Després d’aquesta confessió, però, Kant es posa a cantar totes les conductes cíviques que cal tenir dins del tramvia com ara cedir el seient, parlar fluix pel mòbil, escoltar música amb els auriculars, no penjar-se de les barres, no forçar les portes d’accés o portar el gos amb el morrió posat.

La campanya l’han coproduït Paradise Falls i Christian Flores, que a través de Twitter reivindica que aquesta col·laboració entre institucions públiques com el TRAM i els “creadors d’internet” s’hauria de produir més sovint.

La campanya ha rebut nombroses felicitacions a través de les xarxes socials. La mateixa alcaldessa, Ada Colau, ha enviat un missatge a Twitter a Chistian Flores en què es llegeix: “És boníssim, felicitats!”.