Més de 30 autobusos clàssics desfilen des de Barcelona fins a Caldes

Des de dissabte estaven exposats a l'avinguda de Maria Cristina i aquest matí de diumenge han participat a la quarta edició del Ral·li Internacional d'Autobusos Clàssics, viatjant fins a Caldes de Montbui. Són 37 vehicles que representen més de 100 anys d'història del transport públic a Catalunya. [Fotos: Ral·li d'Autobusos Clàssics, Toni Mikado]

Amb la presència de models de Chevrolet, Rochet Schneider o Dodgde Brothers d'abans de 1970, l'alcalde, Xavier Trias, ha donat el tret de sortida a aquesta edició del ral·li. Aquest any hi ha hagut la participació de models estrangers de països com França. Entre els autobusos que han participat a la caravana hi ha algunes de les millors peces del patrimoni històric de la Fundació TMB.

Els 37 vehicles estaven exhibits a l'avinguda de Maria Cristina des d'ahir dissabte, on s'hi van organitzar diverses activitats sobre el món de l'autobús enfocades per als més petits. S'hi han realitzat visites guiades per conèixer més a fons cada model i alguns dels busos també van dur a fer un tomb per Montjuïc als que s'havien inscrit prèviament, fent-los reviure el recorregut per la muntanya dalt de vehicles emblemàtics.

El recorregut

El conjunt d'autobusos ha enfilat la Gran Via direcció nord i, perquè no hi haguessin massa afectacions al trànsit, l'itinerari ha seguit rutes secundàries i per vies urbanes com la Llagosta i Santa Perpètua de Mogoda. Després d'uns 40 quilòmetres, han arribat a Caldes de Montbui, on han tornat a estar exposats al passeig de Pi i Margall fins a les dues.

Entre els autobusos que han participat en el ral·li hi ha algunes de les millors peces de la Fundació TMB, com ara aquest Chausson de 1959. És dels primers que van arribar a Barcelona i que es feia servir per transports suburbans.

Aquest Dodge 265 originàriament era un camió, construït als Estats units el 1935, i va arribar a Espanya un any més tard. Es creu que va ser adquirit per les tropes de Franco.

El Mercedes Benz 0319 de l'any 1968 és un dels models que hi ha aportat la companyia Sagalés. Construït a partir d'una furgoneta, originalment duia motors Perkins, fins que els van canviar per Mercedes originals alemanys.

Aquest exemplar d'Alfa Romeo Fadisa del 64 es va fer servir com a taxi rural. Lʼempresa el va preservar quan es va donar de baixa i el va restaurar per al ral·li de l'any passat.

També de 1964, aquest Pegaso amb una de les carrosseries Ayats de l'estil que predominava a l'època.