Els mercats de Barcelona guanyen prop d’un milió i mig de visites

El cost mitjà de la compra dels clients el 2016 va ser de 16 euros

Els mercats municipals de Barcelona van rebre 66.815.394 visites durant el 2016. La xifra confirma la tendència a l'alça en el nombre de persones que van anar a comprar a aquests equipaments.

El cost mitjà de la compra que es fa en cada visita és de 16 € i comporta un augment respecte l'any 2011, quan era de 14,7 €. Tot i això, la despesa encara està per sota de la que hi havia abans de la crisi, ja que el 2019 se situava en els 17,8 €.

Els mercats que més creixen, segons l'Institut Municipals de Mercats de Barcelona, són el de Sants, el Guinardó, la Concepció, Provençals i el de la Llibertat.

La inversió en mercats creix 11 milions el 2017

Aquest 2017 l'Ajuntament té previst invertir en obres de millora als mercats més de 33 milions d'euros, 11 milions més que l'any passat. Entre les actuacions destaquen l'inici de les obres dels mercats de Sant Andreu, Bon Pastor i la Vall d'Hebron, així com la finalització dels treballs al Mercat de Sant Antoni.

Malgrat les inversions en nous mercats són importants, la regidora de Comerç i Mercats, Montserrrat Ballarín, també destaca que "també continuem fent una aposta pel petit manteniment dels mercats que ens permet que tinguin més qualitat i una vida més llarga." El 2016 el manteniment d'instal·lacions va tenir un pressupost de 2,5 milions d'euros.