La ronda de Sant Antoni guanyarà espai per als vianants i les bicis

L’Ajuntament licita la redacció d’un projecte per reurbanitzar aquest eix un cop s’enllesteixin les obres del mercat

La ronda de Sant Antoni es remodelarà quan es treguin les carpes del mercat provisional, un cop s'enllesteixi el nou. La intenció del govern municipal, que licita la redacció d'un projecte, és que les voreres guanyin 70 centímetres a cada costat i que es faci un carril bici de doble sentit al mig de la calçada. Amb aquesta configuració, el vehicle privat perdrà espai, tant per aparcar com per circular.

BIMSA, l'empresa municipal encarregada de supervisar les obres de la ciutat, licita la redacció del projecte per un valor de 170.000 €. La previsió és que el projecte estigui enllestit abans de l'abril vinent i que les obres comencin l'octubre del 2018un cop el Mercat de Sant Antoni torni a la ubicació original. Fonts municipals, però, han explicat a betevé que aquest mandat s'executarà una primera fase (on hi ha les carpes del mercat provisional): per fer-ho s'invertirà 1 milió d'euros.

L'avantprojecte plantejat per l'Ajuntament preveu que, més endavant, la reforma vagi fins a la plaça de la Universitat i que s'enfoqui, principalment, a fer l'espai més agradable per als vianants. Per això, un dels requisits principals és que les voreres s'eixamplin 70 centímetres a cada costat. També es preveu fer un carril bici bidireccional al centre de la calçada, i que l'espai per als cotxes disminueixi.

Reforma ronda de Sant Antoni

El cotxe perd

Els cotxes perdran totes les zones d'aparcament que hi ha actualment i també es reduirà l'espai perquè hi circulin. Ara mateix, entre la plaça de la Universitat i el carrer de Sepúlveda, hi ha dos carrils de baixada i tres de pujada (un dels quals és per a l'autobús). Amb la nova configuració, de baixada hi haurà un carril per al cotxe i un altre per al bus, mentre que de pujada només es mantindrà un carril que compartiran cotxes i autobusos.

Comparació carrils cotxe ronda Sant Antoni

El mateix passarà al tram entre Sepúlveda i Comte d'Urgell, tal com es veu en la imatge superior (que compara l'estat actual -a sobre- amb com serà -a sota-). Ara hi ha un carril de baixada, dos de pujada i un espai per a càrrega i descàrrega, mentre que l'any que ve es deixarà només un carril de baixada i un de pujada, tots dos compartits amb el bus. També hi haurà una via de servei al costat dels cotxes que vagin amunt.