L’Hoquei Claret imita la iniciativa dels padrins de lectura a l’esport

Els alumnes de cicle superior de primària es converteixen en monitors de patinatge dels més petits i els aporten la seva experiència

L’Hoquei Claret consolida el projecte de padrins de patins d’hoquei. Aquesta iniciativa va començar fa tres anys com una prova pilot per fer participar els alumnes més grans en els entrenaments dels petits. Després de l’èxit del projecte, la idea continua i s’ha convertit en un dels moments més esperats al pati del Col·legi Claret. Els alumnes de sisè de primària comparteixen les seves experiències amb els petits, perquè els sigui més fàcil la pràctica de l’esport.

Aquest projecte imita els padrins de lectura, una idea que ja funciona a les aules. L’objectiu és enfortir la relació entre els alumnes a través de la pràctica esportiva. Els alumnes voluntaris de cicle superior de primària que han practicat hoquei des de petits es converteixen en els padrins, perquè ja tenen la suficient experiència per ensenyar als fillols les nocions bàsiques del patinatge i les primeres instruccions del joc.

Sempre hi ha a la pista els entrenadors que els guien i que, com explica la Rita Ferrer, entrenadora Hoquei Claret, és molt enriquidor, perquè poden “veure que són més grans i que ho fan bé, que patinen, que agafen l’estic, ells automàticament els veuen com un referent. A més, pels padrins és una manera de compartir experiències. Segons el David Beltran, padrí de l’Hoquei Claret, “no és el mateix entrenar-se, que entrenar-se amb una persona que t’estigui ajudant i que en comptes d’un entrenador de l’equip, en tens set.”

Padrins i fillols es troben un cop per setmana al pati del col·legi Claret, aquest dia s’ha convertit en un moment molt esperat tant pels alumnes com pels pares. Amb aquesta pràctica es creen vincles, els grans aprenen a ensenyar i com ser entrenadors i els petits tenen un acompanyament i referents. L’impulsor de la idea, pare de l’escola i delegat esportiu de l’Hoquei Claret, Guillermo Mainer, explica per què va creure en el projecte: “Hi havia nens a qui els costava patinar, nens a qui els costava colpejar l’estic, nens a qui els costava frenar i semblava que això ho podien explicar millor nens més propers a la seva edat, que ja han passat per aquest procés”.

Aquest és el tercer curs que padrins i fillols treballen plegats i, de moment, la valoració és molt positiva. Sobretot per les relacions: a final d’any els petits agraeixen als seus padrins l’acompanyament amb un berenar que els preparen.