“Les motos contaminen molt i en canvi són molt més fàcils d’electrificar”

Les motos no poden quedar al marge de les mesures per millorar la qualitat de l'aire a la ciutat. L'investigador del CSIC Xavier Querol avisa que la contaminació dels vehicles de dues rodes és molt elevada perquè fa molt de temps que no se n'han revisat els límits d'emissió i per tant no s'ha millorat en la netedat mediambiental d'aquests vehicles.

Querol recorda que a Barcelona la contaminació de les motos no es pot menystenir perquè representen el 30 % del parc de vehicles, en contraposició amb altres ciutats com Madrid, on són només el 4 %. A més, defensa que, a diferència dels cotxes, electrificar el parc de motocicletes és "molt més fàcil" perquè es tracta de vehicles, ja sigui moto o bicicleta elèctrica, que tenen un preu més reduït i un consum també més baix. Un altre avantatge és que principalment les motos circulen per l'interior de la ciutat, on la concentració de contaminació a l'aire és més elevada.

L'expert en qualitat de l'aire ha aplaudit el paquet de mesures que l'Ajuntament ha anunciat i que inclou la prohibició dels vehicles més contaminants. Insisteix, però, que cal ser més contundent i que no hi ha temps a perdre. Per això, demana a les administracions que "accelerin al màxim" la posada en marxa de les reformes. També proposa com a mesura molt necessària l'electrificació de vehicles que circulen durant moltes hores pels carrers de la ciutat com són les furgonetes de repartiment de mercaderies i els taxis.