Les entitats pel transport públic demanen un autobús per Pere IV a la superilla

PTP, Catalunya Camina i BACC creuen que les futures superilles haurien d’integrar la circulació d’autobusos i també espais exclusius per a la bicicleta

Les entitats de defensa del transport públic aproven la prova pilot de la superilla del Poblenou, però demanen fer-hi modificacions si el model es vol exportar a altres zones de Barcelona. Els projectes de futur, diuen, han de preveure el pas d'autobusos per l'interior des del principi, i també han de segregar carrils d'ús exclusiu per a bicicletes, que ordenin la circulació i evitin les topades amb els vianants.

Les entitats Promoció del Transport Públic (PTP), Catalunya Camina i BACC han valorat en una roda de premsa conjunta els primers mesos de funcionament de la superilla. Els portaveus han valorat positivament la implantació de l'illa de trànsit pacificat, però hi troben a faltar més presència d'autobusos per tal que cap veí no visqui a més de 400 metres de la parada més propera. Consideren que la línia de baixada muntanya-mar pel carrer de Roc Boronat és una bona decisió, però demanen que també se n'implanti una d'horitzontal en sentit Llobregat-Besòs en el futur eix de Pere IV.