L’Ajuntament amplia a 10 els punts d’assessorament energètic

S’estenen a tota la ciutat i donaran informació tot l’any sobre els drets dels consumidors de llum, aigua i gas

Després de la prova pilot feta l'hivern del 2015, l'Ajuntament ha ampliat fins a 10 els punts d'assessorament energètic per informar els usuaris de llum, aigua i gas en casos de pobresa energètica. L'objectiu del govern municipal és actuar abans que es produeixin talls per impagament; per fer-ho ha redoblat la pressió a l'Estat perquè hi col·labori.

Aquest mes de gener han entrat en funcionament sis nous punts d'assessorament energètic a Nou Barris, Ciutat Vella, l'Eixample, Gràcia, Horta-Guinardó i un darrera que donarà servei a Sarrià - Sant Gervasi i les Corts. Se sumaran als quatre que ja van funcionar l'hivern passat a Sant Andreu, Sant Martí, Sants-MontjuïcNou Barris.

A diferència de la prova pilot, el servei s'oferirà durant tot l'any i l'objectiu no només es limita a pal·liar els efectes de la pobresa energètica en famílies que ja es troben en aquesta situació, sinó que el govern municipal es proposa actuar per prevenir casos potencials de vulnerabilitat. Ho ha explicat la tinenta d'alcalde de Drets Socials, Laia Ortiz, qui ha redoblat la pressió a l'Estat perquè "no resti en el front comú" per exigir a les empreses energètiques que es corresponsabilitzin del cost de la pobresa energètica.

Durant la prova pilot, l'Ajuntament va atendre 3.100 famílies, de les quals un 60 % ja estaven en situació de pobresa. Els tècnics municipals que treballen a peu de carrer, com l'agent energètica Marcia Cuba (de l'Oficina d'Habitatge de l'Eixample), asseguren que la pujada de preus de la llum dels últims mesos provocarà "en massa" casos de pobresa energètica: "Han vingut persones que tenen fins a un o dos impagaments... Doncs després vindrà ja el tall", ha sentenciat.