“La reacció als anuncis masclistes és molt tèbia”

A la secció ‘Dones’ d'”El matí de Barcelona” hem tractat la qüestió dels anuncis que promouen missatges sexistes, després que una discoteca oferís diners i entrada gratuïta a les dones que hi anéssin sense calces.

Segons Cristina Sánchez, sociòloga, professora de la Universitat de Girona i experta en gènere, anuncis com aquest són un fet molt greu. Lamenta la manca de contundència de les institucions i assegura que això el que fa és "legitimar" o restar importància a actituds sexistes.

El famós cartell promocional de la discoteca del barri de la Sagrera Bailodromo Caña Dulce,  anunciava pagar 100 euros i copes gratis a totes les dones que hi anessin sense calces. Tant l’Ajuntament de Barcelona com l’Institut Català de la Dona han portat el cas a fiscalia per vexacions, discriminació i publicitat sexista i masclista.

Ho tractem amb la periodista Txell Esteve i amb la Cristina Sánchez , sociòloga, professora de la Universitat de Girona i experta en gènere, que assegura que no es tracta d'un fet aïllat i creu que no s'hi actua amb prou contundència.

Recupera aquí l'entrevista sencera: