La nova H&M no espanta el comerç de proximitat

La multinacional sueca inaugurarà divendres la seva botiga més gran de l’estat

H&M posarà en funcionament aquest divendres a la cantonada del passeig de Gràcia amb la Gran Via la seva "flagship" a Barcelona, és a dir, la botiga que serveix de vaixell insígnia de la companyia a Barcelona. Fa poc més d'un any va ser Mango a la Rambla i al desembre, Zara a la plaça de Catalunya. Des de l'associació de comerciants CorEixample consideren que obertures com aquestes no els afecten perquè el comerç de proximitat "juga en una altra lliga".

Amb aquesta obertura, H&M ja té cinc botigues als eixos comercials del centre de la ciutat que neixen de la plaça de Catalunya. Inditex, amb marques com Zara o Pull&Bear, en té 31, i Mango, 11. Amb les crítiques que genera l'homogeneïtzació del teixit comercial del centre de la ciutat, Clàudia Medina, responsable de premsa d'H&M, justifica que en la inauguració "hi ha moltes coses positives". "Hi ha gairebé una cinquantena de contractacions noves i col·laborem amb empreses locals", afegeix.

L'associació de comerciants CorEixample considera que obertures com aquesta no generen un impacte directe al comerç de barri. "El model nostre és un model fet a mida, més personalitzat. En canvi H&M és anar amb el mateix uniforme", explica el president de l'entitat, Xavier Llobet. Fins i tot creuen que aquestes grans cadenes criden compradors que poden acabar gastant, també, a botigues més petites.