La investigació apunta que la dona atropellada pel bus 32 no va travessar pel pas de vianants

La Guàrdia Urbana continua investigant l'accident que es va produir dimarts a l'avinguda de la Mare de Déu de Montserrat, però tot apunta que la dona, que va resultar morta després de ser envestida per l'autobús de la línia 32, va cometre una imprudència i no va travessar pel pas de vianants. Tot i això, els veïns de la zona denuncien que els busos passen molt ràpid per aquest punt del Guinardó.

La Guàrdia Urbana ha confirmat que la prova d'alcoholèmia que es va practicar al conductor de l'autobús ha donat negatiu. Tot i que la investigació de l'accident es manté oberta, el cos policial apunta que la víctima no va travessar pel pas de vianants amb semàfor que hi ha a prop del passatge dels Garrofers, el punt on es va produir el xoc mortal.

Tot i que es tractaria d'una imprudència per part de la víctima, els veïns diuen que en aquesta via sovint hi ha ensurts de trànsit a causa de l'excés de velocitat dels autobusos. "El carrer fa baixada i tenen poques parades fins al carrer dels Periodistes, amb la qual cosa circulen molt ràpid", ha afirmat Lluís Sánchez, veí de la zona. Des de l'Associació de Veïns del Guinardó també denuncien aquesta situació. "Hi ha una problemàtica amb la velocitat dels autobusos perquè és excessiva", ha confirmat Quim Linares, membre de l'entitat.

En aquest tram de l'avinguda de la Mare de Déu de Montserrat hi ha dos carrils de pujada, on poden circular tots els vehicles, i un carril de baixada que és exclusiu per als autobusos i taxis. Un senyal viari alerta els vianants d'aquesta situació. Tanmateix, si algú s'hi atura una estona, es pot comprovar com diversos vianants cometen imprudències i no creuen pel pas senyalitzat.

Segons TMB, hi ha diversos carrers a Barcelona que tenen aquesta distribució de carrils amb un d'exclusiu per al bus que va en sentit contrari a la resta del trànsit. Alguns exemples serien Doctor Pi i Molist, Príncep d'Astúries i trams de Felip II o avinguda de Madrid. Això s'aplica per fer que els recorreguts dels busos siguin més rectes.