La Generalitat obrirà un expedient informatiu a Renfe pels incidents a les Glòries

Renfe contesta al govern que va alertar de les incidències a través de SMS, una via que l’executiu català no considera adequada

Després que hagi transcendit que durant les obres de Glòries van produir-se dos incidents als túnels de Rodalies, la Generalitat ha anunciat que obrirà un expedient informatiu a Renfe. L'objectiu és aclarir què va passar, avaluar-ne la importància i determinar si es va comunicar de manera correcta. Tot i que en un primer moment, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha afirmat que no s'havia informat dels fets al govern català, des de la companyia han replicat que van enviar-los tres missatges de text en què s'explicava la segona de les incidències.

En una conferència al fòrum Barcelona Tribuna, Rull ha afirmat que "no és acceptable" que ni Renfe ni Adif hagin informat al govern sobre els dos incidents que es van produir als túnels de Rodalies, els dies 6 i 28 d'abril de l'any passat, com a conseqüència de les obres de la plaça de les Glòries. El conseller ha assegurat que n'han tingut coneixement a través dels mitjans de comunicació. Tot i això, ha enviat un missatge de tranquil·litat als usuaris de Rodalies, als quals ha dit que la circulació dels trens per sota les Glòries és segura.

Per la seva banda, Renfe ha replicat que sí que va informar la Generalitat del segon fet i ha concretat que ho va fer a través de tres SMS, enviats entre el 28 i el 29 d'abril. Des de l'empresa han detallat que es mantenen diversos canals de comunicació amb el govern, que van optar pels missatges de text perquè consideraven que les afectacions havien estat mínimes i que no van rebre cap resposta de l'executiu català. En concret, han detallat que en el primer, enviat el dia 28 a les 20.28 h, van alertar d'obstacles a la via procedents d'obres externes que obligaven a reduir la velocitat, cosa que va causar retards superiors als 30 minuts. En el segon, enviat mitja hora més tard, s'actualitzaven els retards, que aleshores eren de 15 minuts aproximats. Finalment, ja la matinada del dia 29, informaven que s'havien retirat els obstacles de la via i que la circulació s'havia restablert amb normalitat.

En una tercera ronda, el govern ha tornat a respondre la companyia. Afirmen que cada mes reben una seixantena de missatges en què se'ls comuniquen atropellaments o retards i que el circuit per comunicar una incidència que considerin greu no és un SMS d'afectacions rutinàries. En cas que els fets es creguin greus, diuen, la via per comunicar-ho seria parlant directament amb la conselleria, a través de l'òrgan mixt Estat-Generalitat o bé elaborant-ne un informe específic. Ara, l'expedient informatiu haurà d'aclarir, també, si la via amb què es va comunicar va ser l'adequada.