La DGT es planteja obligar els ciclistes a portar casc i a circular per la calçada

La Direcció General de Trànsit treballa en una reforma del Reglament general de circulació que preveu fer obligatori l'ús del casc als ciclistes urbans. També es prohibirà circular per les voreres, exceptuant aquelles que tinguin un carril bici pintat. També podran continuar circulant per les voreres els menors de 14 anys.

El ministre de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha avançat aquest dimecres aquestes mesures. Ha explicat que considera "lògic" que si els conductors de ciclomotors estan obligats a portar casc, també ho estiguin els conductors de bicicletes, que són més "vulnerables".

Preocupació per als usuaris del Bicing

L'Ajuntament ja es va mostrar en contra de l'obligació de portar casc en l'últim plenari municipal. Tots els grups municipals van donar suport a una declaració en què s'instava el govern central a replantejar-se la mesura. En la declaració s'assegurava que l'obligatorietat del casc tindrà efectes negatius en la mobilitat de la ciutat i, sobretot, en el Bicing. A més, el govern municipar ha fet arribar un plec d'al·legacions a la DGT en què s'insta a fer marxa enrere. L'Ajuntament considera que l'ús del casc és recomanable però no ha de ser pas obligatori.

Bicicletes fora de les voreres

La mesura de la DGT de prohibir el pas de les bicicletes per les voreres eliminaria l'excepció que, ara per ara, permet la circulació als ciclistes si la vorera fa com a mínim cinc metres. Aquesta mesura va en la línia de la modificació de l'ordenança de circulació en què està treballant el govern municipal i que, també, preveu eliminar l'excepció dels cinc metres.

Crítiques del Bicicleta Club de Catalunya

L'associació d'usuaris Bicileta Club de Catalunya critica l'avantprojecte de reforma de la DGT. Asseguren que l'ús obligatori del casc faria que molts usuaris deixessin d'anar en bicicleta. Pel que fa a la prohibició de circular per les voreres, consideren que han de ser els ajuntaments de cada municipi els que dictin els criteris que creguin convenients. En el cas de Barcelona afegeixen que la ciutat no està preparada perquè els ciclistes convisquin amb els cotxes.