La CUP critica la gestió privada de la T-Mobilitat

Consideren que el sistema l’hauria de liderar l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) per “blindar” les dades personals que en generi l’ús

L'endemà de presentar-se el futur nou model tarifari per quilòmetres i ús del transport públic, la regidora de la CUP Capgirem Barcelona María José Lecha ha assegurat que es tracta "de nou d'un flux de diners públics cap a una gestió privada". Lecha ho ha atribuït a una manca de voluntat política de Barcelona en Comú i el PSC, ja que Barcelona serà on s'implantarà primer el sistema.

El 2014, l'Autoritat del Transport Metropolità va atorgar el desenvolupament de la T-Mobilitat a un seguit d'empreses, per això María José Lecha considera que s'està privatitzant "un àmbit que podria assumir perfectament l'ATM". A més, per Lecha, la participació d'empreses com La Caixa i Indra en la gestió de la targeta suposa un risc per a les dades personals dels usuaris: "Hi ha una maniobra de maquillatge dient que es garantirà la privadesa quan els experts diuen que és impossible de blindar."