La connexió del tramvia enfronta dos antics arquitectes municipals

Josep Antoni Acebillo i Oriol Clos discrepen sobre aquesta obra en la comissió específica que debat la unió del Trambaix i el Trambesòs

Dues veus amb una llarga trajectòria municipal s'han sumat al debat sobre la connexió del tramvia per la Diagonal. L'exarquitecte en cap en l'últim mandat socialista, Oriol Clos, ha dit que és una obra compatible, però ha demanat que no sigui el pretext per reformar l'avinguda. En canvi, el també arquitecte Josep Antoni Acebillo, que entre altres projectes va planificar les obres olímpiques, ha dit que el tramvia no és compatible i ha dit que és obscè relacionar-lo amb l'electrificació o la salut.

Tant Clos com Acebillo han comparegut a petició del PSC i el grup Demòcrata en la segona sessió de la comissió que estudia la millor solució per connectar el Trambaix amb el Trambesòs. Oriol Clos ha dit que la Diagonal avui és "erosionada, trista i asfàltica" i que li convé una reforma més enllà de la connexió del tramvia. L'exarquitecte en cap ha suggerit que s'estudiï fer passar el tram per la banda muntanya de la Diagonal, no associar la gespa a les vies i no deixar-se dominar per "la lògica d'enginyeria que maltracta l'espai".

"Tramvia, no!", ha exclamat amb contundència Josep Antoni Acebillo. L'arquitecte ha dit que "cal buscar modes de mobilitat de futur i no postindustrials", i ha citat d'exemple el monoraïl o l'asfalt elèctric. "Em sembla obscè relacionar el tramvia amb la salut", ha dit Acebillo, que ha etzibat a la comissió: "Si volen millorar la salut, millorin el sistema hospitalari". L'arquitecte ha dit que, per resoldre problemes de mobilitat, la solució no és el tramvia.

La FAVB reclama un acord polític

A la comissió hi ha comparegut també Joan Maria Soler en nom de la FAVB, a petició de BComú. Soler ha dit que les entitats veïnals estan "terriblement molestes" per la falta d'acord polític sobre la connexió del tramvia. "Estem cansats de tant debat", ha dit Soler, que ha anunciat "una mobilització metropolitana" a favor de la unió del Trambaix i el Trambesòs. El representant de la FAVB ha fet una crida a apostar pel transport públic i "reprimir el cotxe".