El túnel de Glòries afronta el seu tram més decisiu i complex

Ara mateix les obres del túnel de la plaça de les Glòries es troba al 40 % de l'execució, i després caldrà iniciar la reforma exterior i dels entorns. Un equip de BTV ha pogut visitar els treballs, d'una gran complexitat.

Un entramat de murs i bigues

El repte més important que s'està trobant l'equip tècnic responsable de l'obra és com afrontar el túnel subterrani, per on han de passar els cotxes, quan aquest coincideix amb els túnels ferroviaris, dos de Renfe i un del metro. Representa únicament el 10 per cent del total de l'obra i s'executa mitjaçant un túnel excavat a l'estil de les mines, la resta del túnel, curiosament, es fa a cel obert. Excavant grans pous, sostinguts amb pantalles de formigó i apuntalats amb immenses bigues, que permetran arribar a la fondària per on passaran els cotxes  per, a partir d'aquí, fer el que acabarà sent la calçada de la Gran Via. En els punts on els vehicles hauran de passar per sota de les galeries ferroviàries el túnel es farà amb la tècnica  tradicional i mesures exhaustives de seguretat, com contravoltes i d'altres per evitar incidents. En el punt més profund, es treballarà a 27 metres sota terra.

Retards en les obres

Si a la complexitat tècnica li afegim la troballa d'estructures de ciment de fa molts anys, el desviament del col·lector d'aigües pluvials i fecals del carrer de l’Escultor Claperós, el subministrament de gas i electricitat, el tramvia i el desviament constant del trànsit ens podem fer una idea del trencaclosques que suposen les obres. Amb tot, es preveu que estiguin enllestides a finals de 2018.