L’L9 sud serà el tram de metro automàtic més llarg engegat de cop a Europa

L'L9 sud, la línia de metro que unirà la Zona Universitària i la T1 de l'aeroport, es convertirà en el tram de metro automàtic més llarg que s'hagi posat en marxa d'un sol cop a tot Europa. El trajecte, d'uns 20 quilòmetres i amb 15 estacions, tindrà una freqüència de pas d'uns set minuts, que es podran escurçar a quatre quan hi hagi esdeveniments especials.

Aquest nou tram de metro, que s'estrenarà el divendres 12 de febrer, ha necessitat una inversió de 2.899 milions d'euros i es preveu que cada any l'agafin 23 milions de viatgers. En casos en què la demanda sigui alta, la línia permetrà que s'intercalin trens entre els del servei habitual per augmentar la freqüència de pas entre l'aeroport i la Fira o entre la Fira i Collblanc. Per anar a l'aeroport caldrà un bitllet especial que costarà 4,50 €.

La distància mitjana entre estacions és de poc més d'1,4 km, i la distància màxima és de 3,5 km, entre les estacions de les dues terminals de l'aeroport. S'hi han instal·lat 50 ascensors, 74 màquines de venda de bitllets i 133 escales mecàniques. De moment, però, no hi ha cobertura de mòbil.

Aquests dies l'L9 està funcionant en mode de marxa en blanc, és a dir, que segueix els horaris marcats i els combois circulen com ho farien normalment però sense passatgers. El proper dissabte, dia 30, es farà la primera prova amb passatgers reals. Josep Rull ha parlat també del ramal que queda pendent de posar en marxa a la Zona Franca. El conseller ha admès que cal que Generalitat i Ajuntament parlin per "desllorigar" el projecte.