‘Interviú’ i ‘Tiempo’ tanquen

El Grup Zeta ha justificat la decisió per un descens en la difusió i els ingressos publicitaris en els darrers anys

La fi de les edicions impreses i digitals d''Interviú' i 'Tiempo', dues de les revistes setmanals d'informació general més veteranes de l'estat espanyol, ha estat, diuen els responsables, inevitable perquè les pèrdues d'edicions Zeta eren insostenibles. En els darrers cinc anys han generat un forat de set milions d'euros i n'ha caigut un 65 % la difusió.

Les històriques revistes del Grup Zeta desapareixen després de quatre dècades d'existència. 'Interviú' va arribar per primera vegada als quioscos fa 42 anys, el 1976, quan Antonio Asensio va fundar el grup editorial. Durant molts anys va ser un referent pel que fa al periodisme d'investigació a l'estat espanyol i la publicació es va fer famosa per les portades pujades de to, en què apareixien dones famoses. Una de les darreres exclusives d''Interviú' que va obtenir ressò mediàtic va ser el presumpte pla de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional per assaltar el Parlament de Catalunya en cas que Carles Puigdemont hagués declarat la independència el 10 d'octubre. Tot i la notícia del tancament, el web d''Interviú' es mantindrà obert per als usuaris que vulguin consultar l'hemeroteca de la publicació.

Per la seva banda, 'Tiempo' ha tingut 36 anys de recorregut editorial. Inicialment la revista era un suplement polític d''Interviú' i, posteriorment, el 1982 es va començar a vendre per separat i es va dedicar a la informació econòmica i política. A les dues publicacions treballen 24 persones que ara es podrien quedar sense feina. Just ara fa un mes, el mateix Grup Zeta ja va acomiadar 29 treballadors del diari 'Sport', també del grup editorial, mitjançant un ERO.