Informadors ambientals “patrullen” per Ciutat Vella per conscienciar sobre la neteja

És un dels districtes que més comerços té de la ciutat i per això s’hi fa un treball específic amb aquest sector

L'Ajuntament de Barcelona ha engegat una campanya de sensibilització ciutadana i comercial amb l'objectiu de millorar la neteja dels carrers i places de la ciutat. Cada dia 10 informadors per districte els recorren amb l'objectiu de conscienciar comerciants i veïns que mantenir la ciutat neta és cosa de tots. En el cas de Ciutat Vella es fa una incidència especial en els botiguers pel gran nombre d'establiments que hi ha a la zona.

Es tracta d'un dels districtes de la ciutat que més turistes rep i amb molta activitat comercial. Per això la campanya de sensibilització engegada per l'Ajuntament per millorar la neteja dels carrers i places de la ciutat s'ha adaptat a aquesta realitat.

Tais Vidal,  una de les responsables d'aquesta campanya, explica que "amb aquesta iniciativa municipal es vol indicir en dos col·lectius". D'una banda, sensibilitzar els ciutadans: "Quan trobem alguna persona que no està fent alguna bona pràctica li recordem quina seria la bona pràctica per mantenir la ciutat neta." De l'altra, els comerciants: "El que fem és informar i sobretot refrescar quin és el tipus de recollida i quines són també les bones pràctiques que han de dur a terme."

Diagnosticar i informar

Els informadors ambientals són fàcilment reconeixibles perquè van en parelles, vesteixen dessuadores verdes i, a més, van amb tauletes. Aquest dispositiu electrònic és, segons la mateixa Tais Vidal, una eina imprescindible per a la seva feina: "Quan visiten comerciants, els fan una enquesta per saber quins hàbits tenen en relació amb la recollida i tractament d'escombraries. La informació la introdueixen en un registre que passarà a l'Ajuntament, qui, en el cas d'observar una mala praxi, serà l'encarregat de prendre les mesures oportunes per canviar-la."

El fet que els informadors recorrin els carrers del districte també els facilita la possibilitat de detectar els "punts negres" pel que fa a la neteja. Vidal comenta que "quan detectem aquests llocs on per motius d'orografia o per altres elements és més difícil mantenir nets els carrer, estudiem els motius i intentem revertir la situació". La campanya es va engegar el febrer passat i està previst que duri fins al gener vinent.