Flinkin, l’alternativa a Delicious incubada a Gràcia

Fruit de la fusió entre les paraules “favourite” i “link” neix Flinkin, una xarxa social d’intercanvi d’enllaços creada per l’empresa barcelonina Beweb. Marc Taulé i David Roch són els joves responsables d’aquesta plataforma que hereta alguns valors 2.0 de les grans xarxes socials com Facebook i Twitter. Flinkin permet compartir i comentar enllaços així com seguir altres usuaris o categories de links.

Flinkin va néixer com un servei gratuït a Internet per gestionar els enllaços preferits i tenir-los a l’abast des de qualsevol ordinador, davant el model clàssic d’emmagatzematge local als navegadors. Però en Marc Taulé, dissenyador gràfic, i en David Roch, enginyer de telecomunicacions, van afegir altres funcionalitats a l’eina per convertir-la en una xarxa social. "Volíem que la gent interactués amb la pàgina, que fos més dinàmica i participativa", explica Taulé.

Importar llistes de preferits

Els enllaços es poden afegir manualment o mitjançant la importació de llistes de preferits procedents de navegadors. En cas de tenir un compte a Delicious, Flinkin també ens permet traslladar-ne el contingut. "A més, hem desenvolupat extensions de Chrome i Firefox que permeten la importació directa des del navegador", detalla David Roch.

‘Flinkejar’ per RSS

Bloggers, dissenyadors, empreses, mitjans de comunicació, usuaris comuns... Tothom té cabuda a Flinkin ja que, a banda de servir com a plataforma per albergar i compartir enllaços, el web també és una via de promoció. De fet, per tal d’accelerar el procés, els enllaços publicats a Flinkin es poden vincular amb l’RSS d’una pàgina web o un blog. D’aquesta manera, les noves publicacions s’emmagatzemen directament a Flinkin dins una categoria preseleccionada.

El futur d’una eina jove

La interfície del web funciona en català, castellà i anglès però està previst incorporar el portuguès i l’italià al març. Flinkin va veure la llum el 21 de desembre i ha tingut pics importants de visites cada vegada que els mitjans de comunicació n’han parlat. "El dia que vam sortir publicats en diferents diaris digitals, el servidor es va saturar", recorda Roch. De fet, el web es manté en fase beta a l’espera d’observar el seu creixement i anar millorant el funcionament. Tampoc té model de negoci tot i que els fundadors no descarten incloure alguns tipus de publicitat "molt integrada i que no molesti". Serà qüestió d’estar al cas.