Farts de les avaries de les escales mecàniques de Costabona

Els veïns de Ciutat Meridiana es queixen que les escales s’espatllen sovint i reclamen un millor manteniment

Segons els veïns, les escales mecàniques del carrer de Costabona estan aturades des de fa més d'un mes i tenen avaries contínues. La denúncia coincideix amb l'anunci d'un nou contracte municipal de manteniment de les escales i ascensors exteriors de la ciutat. Els veïns reclamen a l'Ajuntament que apliqui aquest nou contracte i, si cal, apliqui les sancions econòmiques que preveu.

Els veïns afirmen que l’empresa encarregada del manteniment de les escales del carrer de Costabona triga molt a respondre davant les incidències i mai no acaba de resoldre el problema. “És una vergonya que des de Nadal no funcioni l’escala – denuncia Francisco Soto, veí de Ciutat Meridiana-. L'aturada de les escales obliga els veïns de la zona amb mobilitat reduïda, cotxets o carretons d'anar a comprar a fer tota la volta al carrer i fer front al fort desnivell que salven les escales mecàniques.

Els veïns diuen que les avaries no son conseqüència de l'incivisme ni d'actes vandàlics. "Aquí no solen jugar els nens ni aturar-les com a vegades passa, aquí s'avaria molt sovint", diu el veí Ricardo García. Per això, des de l'Associació de Veïns de Ciutat Meridiana reclamen un millor manteniment. “Com és possible que s’espatllin les escales i no se n’assabentin fins que nosaltres no els truquem?  - qüestiona Filiberto Bravo, president de l’AV -  per a què serveixen llavors les càmeres que hi ha posades i que van costar molts diners?”.

Nou contracte de manteniment d'escales i ascensors

L'Ajuntament reconeix que l'escala ha patit algunes incidències i afirmen que la previsió és tenir-la reparada aquesta mateixa setmana. Afegeix que ha incoat un expedient sancionador a l'empresa que porta aquesta escala i d'altres de la ciutat per incompliments en el manteniment. Segons el nou contracte de manteniment anunciat fa poc per l’Ajuntament, els tècnics de les empreses hauran d'atendre en un màxim de dues hores les avaries que impliquen aturades del servei. A més, en menys d'un mes s'hauran de resoldre les incidències que, sense parar el funcionament de les instal·lacions, generin molèsties als usuaris. En cas d'incompliment, el nou contracte estableix també sancions econòmiques.