Es consolida l’L12 com a llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda

Les obres per incloure ascensors a l’estació de Sarrià dels FGC van obligar a reordenar el recorregut de l’L6

Per arribar amb els Ferrocarrils de la Generalitat a Reina Elisenda des de la plaça de Catalunya cal fer un transbord a l'estació de Sarrià. Es tracta d'una situació permanent després de les obres d'accessibilitat en aquesta parada. Es va eliminar una de les quatre vies que hi havia per poder generar l'espai necessari per incloure-hi els ascensors.

O accessibilitat o un recorregut sense transbordaments. Aquesta era la tria que va haver de fer l'operadora dels Ferrocarrils de la Generalitat. I va optar per adaptar una de les últimes estacions que quedaven. Així, doncs, es va eliminar una de les quatre vies que hi havia, es va crear una gran andana i s'hi van col·locar ascensors.

La contrapartida va ser que l'L6 dels Ferrocarrils de la Generalitat no podia arribar a Reina Elisenda sinó que quedava interrompuda a Sarrià. La solució va ser mantenir una llançadora que ja operava en hores punta entre ambdues parades. Des de llavors l'L12 funciona de manera permanent. "Gràcies a poder adaptar l'estació de Sarrià el que fèiem era convertir l'L6 en una línia entre Plaça de Catalunya i Sarrià i en aquesta remodelació de servei la llançadora entre Sarrià i Reina Elisenda circulava cada quatre minuts", explica el director de l'operadora dels FGC, Oriol Juncadella.

Inicialment alguns usuaris es van queixar perquè calia afegir un transbord per arribar a la destinació. Tot i això, el transbord es pot fer a peu, en escales mecàniques i també en ascensor. Nou mesos després d'haver-se implantat, molts usuaris ja s'hi han acostumat.

A banda de l'estació de Sarrià només faltava fer accessible l'estació dels Ferrocarrils del Putxet. Les obres ja han començat. En conseqüència, FGC acabarà el 2017 amb el 100 % de les estacions adaptades per a persones amb mobilitat reduïda.