Entren en funcionament els dos primers autobusos articulats 100 % elèctrics

S’afegeixen a l’H16 que connecta la Zona Franca amb el Fòrum i tenen un punt de càrrega ràpida al final de la línia

Fan 18 metres de llarg i són els autobusos més grans que s'alimenten exclusivament d'electricitat. Són els dos primers autobusos articulats elèctrics de tot l'estat. Fan una càrrega lenta durant la nit i durant el dia fan càrregues ràpides en una estació habilitada dins la ruta de l'H16. Des del mes de setembre circulaven per la ciutat en buit i en fase de proves. Aquesta setmana TMB els ha posat en funcionament i ja porten passatgers.

Fa mesos que els dos autobusos totalment elèctrics circulen buits per la ciutat en fase de proves, però des del 30 de gener s'han incorporat de manera efectiva a la xarxa d'autobusos i ja porten passatgers. Se sumen a l'H16 de TMB que creua la ciutat de forma horitzontal, des del Fòrum fins a la Zona Franca. Tenen una autonomia d'uns 50 quilòmetres i la línia en fa 24. Per això a la darrera estació, a la Zona Franca, hi ha el punt de càrrega ràpida. En cinc minuts recarreguen fins al 80 % de la bateria per continuar el trajecte.

Aquest dos nous vehicles formen part del projecte europeu Zero Emission Urban Bus System (ZeEUs ) que vol convertir les xarxes d'autobús en sistemes d'emissió zero. De fet, els autobusos articulats són pioners a tot l'estat pel repte que suposa electrificar vehicles de 18 metres de llarg.  Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ja ha obert un nou concurs per adquirir set nous articulats elèctrics durant el 2018. Durant els propers anys volen que l'H16 sigui la primera línia en funcionar exclusivament amb vehicles elèctrics.