Els restaurants es queixen que molts clients del MWC reserven taula i no hi van

El Gremi de Restauració alerta de la “deslleialtat a la reserva” de molts clients del congrés de telefonia mòbil

El president del Gremi de Restauració, Pere Chias, ha dit al programa 'bàsics' que la situació indigna el sector perquè provoca importants pèrdues econòmiques. Ha afegit que aquest fet és exclusiu del Mobile World Congress i no passa amb altres fires o congressos.

Chias ha explicat que durant els dies del congrés, els restaurants reben nombroses reserves -algunes fetes amb molta antelació-, però després alguns clients no arriben als locals. La raó són els compromisos dels congressistes que, de vegades, "els desvien de l'itinerari previst". "Deixar una cadira buida en nits com aquestes val molt diners" ha afegit. Segons el representant dels restauradors, la solució podria ser obligar a qui fa la reserva "a deixar una paga i senyal, pagar per endavant o deixar un número de targeta", tot i que ha reconegut que han intentat diverses fórmules i "no ens n'hem sortit".

El president del Gremi de Restauració també ha dit que el trasllat del congrés al recinte firal de la Gran Via ha fet perdre clients als locals de Barcelona. "Quan estava a la plaça d'Espanya, era més fàcil que els congressistes agafessin un taxi o el transport públic i es desplacessin a qualsevol restaurant" de la ciutat, "però ara el cost de desplaçar-se és més alt" i també necessiten més temps. Segons Chias, "la restauració de Barcelona ha perdut el client de migdia" del MWC. Tot i això, ha fet una valoració positiva del congrés perquè suposa "una injecció econòmica molt important", sobretot en un mes "com el de febrer que econòmicament sempre és negatiu per al sector."