Els creadors d’aplicacions per a mòbils aposten per iPhone i Android

A l'App Planet, l'espai del Mobile World Congress destinat als creadors d'aplicacions (no d'aparells ni de xarxes), es mostren serveis de tota mena: des de còmics manga per al mòbil fins aplicacions de gestió empresarial. Però dos logos es repeteixen a quasi tots els estands: el d'iPhone i el d'Android.

El nou negoci de les aplicacions per a mòbils s'amplia dels terminals iPhone, els primers que van disposar d'una botiga en línia pròpia d'on descarregar-les, a tota la resta de plataformes de desenvolupament: Symbian, Blackberry, Bada, Palm... Això fa que els creadors d'aplicacions que les vulguin fer arribar a qualsevol terminal les hagin de replicar per a cada sistema operatiu i per a cada botiga virtual. La competència entre plataformes no ha fet res més que començar, però Apple es beneficia d'haver estat la primera i Google d'haver impulsat un sistema obert a tothom.

Així, entre els creadors d'aplicacions, iPhone i Android es perfilen ara per ara com les més prioritàries, almenys segons la jove companyia espanyola Mobivery, que ha desenvolupat aplicacions mòbils per als principals mitjans de comunicació i també per al Futbol Club Barcelona.