El servei de teleassistència fa una prova pilot amb telèfons mòbils i tauletes per als usuaris

La nova contracta del servei municipal de teleassistència ha incorporat telèfons mòbils i tauletes en el ventall de dispositius per als usuaris. Una quarantena d'inscrits al servei participen en aquesta prova pilot. La teleassistència dóna servei ja a 67.414 persones grans, la majoria dones, i ha reduït a zero la llista d'espera per accedir-hi. Les trucades es reben en un nou centre d'atenció en què treballen 205 persones.

La prova pilot de teleassistència mòbil, complementària al servei domiciliari, ofereix als usuaris un dispositiu similar a un telèfon mòbil perquè puguin activar-lo quan siguin fora de casa si els passa res. Està equipat amb tecnologia GPS i GSM per localitzar la persona en cas d'emergència. "Noves tecnologies, punteres, aplicades a atendre les persones", ha afirmat l'alcalde, Xavier Trias, aquest dijous en una visita al nou Centre d'Atenció del Servei de Teleassistència.

D'altra banda, les tauletes tàctils s'han posat a disposició de cuidadors no professionals de persones dependents per millorar les relacions personals. Permeten accedir a documents o vídeos d'interès per a cuidadors, jocs i exercicis o intercanviar missatges amb altres usuaris, a més de fer trucades, videotrucades o plantejar dubtes. La nova contracta de teleassistència també ha estès, amb més de 2400 aparells, l'ús d'altres dispositius complementaris, com ara detectors de gas, de foc o de porta oberta, per assistir qualsevol urgència de forma ràpida.

Sense llista d'espera

El servei municipal de teleassistència ha arribat aquest 2013 a les 67.414 persones ateses respecte a les poc més de 50.000 que hi havia a inicis de mandat. Amb la nova contracta, l'Ajuntament abonarà 20 milions d'euros els propers dos anys per fer front a la teleassistència. La tinenta d'alcalde de Qualitat de Vida, Maite Fandos, ha explicat aquest dijous que "el cost del servei és assumit al 100% per diners municipals i és gratuït per als usuaris". Fandos també ha destacat que s'han eliminat les llistes d'espera, un dels objectius de mandat que s'havia plantejat.

L'atenció als usuaris se centralitza en un nou Centre d'Atenció del Servei de Teleassistència actiu les 24 hores tots els dies de l'any. Hi treballen 205 persones que fan unes 180.000 trucades mensuals i en reben 52.688 de mitjana cada mes. El personal del servei realitza unes 62 visites diàries a domicili i atén unes 4.800 emergències o requeriments dels usuaris cada mes.