Rull demana a Singapore Airlines rutes directes entre Barcelona i Àsia

El primer vol de l’Airbus A350-900 d’aquesta companyia ha arribat aquest dilluns a l’aeroport del Prat

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha demanat a Singapore Airlines que aprofiti la nova flota d'avions per impulsar rutes directes entre l'aeroport del Prat i Àsia, i diu que hi ha "bones expectatives" perquè el vol entre Singapur i Barcelona, que s'ha inaugurat aquest dilluns, acabi sent directe. Rull també ha demanat la gestió directa del Prat perquè, segons el conseller, permetria taxes més competitives per a les aerolínies.

El primer avió de la nova línia de Singapore Airlines ha arribat a les 8 h a l'aeroport del Prat, on l'han rebut amb el tradicional bateig amb canons d'aigua. De moment, l'Airbus A350-900 farà la ruta entre Singapur i Barcelona cinc cops per setmana (els dilluns, dimecres, dijous, divendres i diumenge) fent escala a Milà. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, però, ja ha fet la petició a l'aerolínia perquè aquesta connexió acabi sent directa i assegura que ha rebut "bones expectatives".  Per Rull, "els números surten" perquè aquest Airbus és més eficient en tots els aspectes, tant en la despesa de combustible com mediambientalment, i hi ha "suficient demanda acreditada" per totes dues parts.

El conseller també ha aprofitat l'acte inaugural per demanar la gestió directa de l'aeroport del Prat, perquè, segons ha dit, Aena limita molt la competitivitat d'aquesta infraestructura. En aquest sentit, la directora de l'Aeroport de Barcelona-el Prat, Sonia Corrochano, ha assegurat que augmentar les connexions amb Àsia és una de les prioritats del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA).

L'Airbus A350-900 té un doble motor 68 vegades més potent que un cotxe de Fórmula 1 i ales "intel·ligents" que s'adapten al llarg del vol, és a dir, que ofereixen menys resistència a l'aire. L'avió té capacitat per a 253 passatgers i disposarà de tres classes, "business", turista i "premium economy", un tipus de bitllet intermedi amb serveis addicionals com l'embarcament prioritari i fins a 35 quilos d'equipatge permès.