El president d’ADG-FAD creu que “ja no té sentit classificar betevé com a televisió”

Daniel Ayuso destaca que la nova marca recupera la denominació i elements històrics del mitjà però adaptats a un context transmèdia

L'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics (ADG-FAD) ha assessorat els responsables de betevé en el procés per convocar el concurs públic per dissenyar la nova imatge del mitjà. Un cop implantada la nova marca, obra de Folch Studio, el president d'ADG valora el resultat com una "proposta que entén molt bé els objectius del mitjà, estèticament molt ben resolta i que recupera algunes coses com la denominació. La gent sempre li ha dit 'betevé'".

"El disseny no és la qüestió formal, els dissenyadors el que fem és resoldre problemes o objectius del client, no es tracta senzillament de si agrada o no agrada." Amb aquesta premissa, Ayuso ha explicat al programa 'Terrícoles', de betevé, el procés seguit per convocar el concurs per dissenyar i implantar la nova marca del mitjà.

En aquest sentit, el president de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics destaca que  es va optar per la proposta de Folch Studio perquè "recupera la denominació de la gent, que sempre li ha dit "betevé2, i elimina la sigla TV com a eix central ja que aquest és un projecte transmèdia".

També en destaca la recuperació de la imatge de l'ull que s'havia utilitzat anteriorment però que ara cobra vida, una estètica molt digital i una actualització dels colors que, segons ell, passen del vermell i el negre -colors institucionals de Barcelona- al taronja i el gris, que "són la versió menys institucional de la ciutat".