El Port de Barcelona fa una aposta per la sostenibilitat amb els creuers

Ha començat a desenvolupar una infraestructura per subministrat gas natural liquat, un combustible alternatiu, els vaixells

Aquest dimarts el Port de Barcelona ha presentat els seus eixos estratègics en matèria de creuers. Ho ha fet en la principal trobada del sector, a la fira Seatrade Cruise Global 2017. En el seu projecte destaca l'aposta per la sostenibilitat, la consolidació com a port base i l'allargament de la temporada els 12 mesos de l'any.

El Port de Barcelona ha presentat les principals novetats pel que fa al sector dels creuers, a la fira Seatrade Cruise Global 2017. Segons ha destacat la Mar Pérez responsable dels creuers del Port de Barcelona, l'aposta per la sostenibilitat i el medi ambient és un dels eixos més importants. En concret, el port està treballant per tal de poder dotar el recinte portuari de totes les infraestructures i equipaments necessaris per a subministrar  de gas natural liquat (GNL) a tots els vaixells, especialment els creuers. Per això, està desenvolupant un projecte pilot que demostri i promogui la viabilitat del GNL, com a combustible alternatiu. Són diversos els col·lectius que han protestat contra els creuers per la contaminació que el seu entendre generen.

A més, el port ha sol·licitat al Ministeri de Foment una modificació de la Llei de Ports per a poder implantar bonificacions ambientals de fins a un 40% de la taxa del vaixell. D'aquesta manera es vol atreure els creuers més nets i eficients que hi ha al mercat. Una tendència creixent el sector.

El 2016 van passar per Barcelona més de 2,68 milions de creueristes, un 5,6 % més, el que reforça el lideratge en aquest àmbit i el posicionament com el primer port de creuers d'Europa i el quart port base del món. I és que la consolidació de Barcelona com a port base i l'allargament de la temporada als 12 mesos de l'any són també algunes de les línies que està treballant el Port. Aquest 2017 es preveu assolint unes xifres lleugerament superiors a l'any passat.

En matèria d'infraestructures està previst que el 2018 ja estigui operativa la nova terminal E dedicada exclusivament els creuers. La instal·lació, amb 12.500 metres de superfície construïda, serà la terminal més gran d'Europa. Suposarà una inversió de 30 milions d'euros. Per això, el Port de Barcelona ja iniciat la licitació de la urbanització dels espais adjacents. Un projecte que inclou un aparcament amb més de 300 places.