El Gremi de Tallers demana que la ITV serveixi per destriar els cotxes més contaminants

El seu secretari general, Ramon Cases, creu que seria una mesura més eficaç que les que s’han acordat en la Cimera de la Qualitat de l’Aire

En una entrevista a 'La tarda de Barcelona', de betevé 91.0 fm, el secretari general del Gremi de Tallers de Reparació d'Automòbils de Barcelona, Ramon Cases, ha valorat positivament les mesures acordades per frenar la contaminació de l'aire a l'àrea metropolitana. Alhora, però, ha subratllat que les inspeccions tècniques de vehicles (ITV) haurien de servir per fer aquesta funció.

Cases s'ha mostrat "a favor" de les mesures anunciades en la Cimera de la Qualitat de l'Aire perquè "tenim un problema i entre tots hi hem de buscar una solució".  Tanmateix, el representant del Gremi de Tallers també ha dit que "no comparteixo la mesura prohibitiva que s'adoptarà" perquè "sempre té una connotació de càstig". En aquest sentit, Cases ha recordat que "els qui tenen un cotxe de més de 20 anys, quan el van comprar estava homologat" i ha assegurat que les restriccions afectaran gent "d'una capa social determinada" que no es pot permetre comprar-se un cotxe nou.

El secretari general del Gremi de Tallers aposta perquè "tots els cotxes siguin revisats" perquè "de vegades veiem cotxes nous que emeten una gran quantitat de fum perquè tenen algun defecte". Cases ha criticat el fet que "avui en dia el que es fa a les ITV és mesurar les emissions de CO2", però no "les emissions de partícules en suspensió i l'òxid de nitrogen". "Potser haurien de començar per aquí", ha assegurat el representant dels tallers, ja que "aquesta hauria de ser la funció de les ITV".

Pel que fa a l'afectació d'aquesta mesura sobre els tallers mecànics, Cases s'ha mostrat convençut que serà menor perquè els cotxes de més de 20 anys representen "una quantitat petita" del parc de vehicles circulants. A més, ha assegurat que "els vehicles més vells són els que es mantenen millor".

Escolteu-ho aquí: