Dublab, una connexió radiofònica Gràcia-Los Angeles-Colònia-Tòquio

La plataforma en línia de ràdio emet des dels EUA fins a Barcelona amb 68 programes regulars i més de 70 intervencions a la ciutat

Los Angeles, Colònia, Tòquio i Gràcia. Aquestes són les seus de la ràdio en línia Dublab. Es tracta d'un projecte que va néixer el 1999 als Estats Units i que s'ha estès amb la voluntat de donar veu a la cultura fora dels circuits més comercials. A més de la programació a l'estudi, Dublab ja ha fet més de 70 intervencions a la ciutat a través de festes, difusions especials i comissionats musicals. La programació regular es pot escoltar de dilluns a divendres de 16 a 21 h a Dublab.es.

Gràcia és seu de la plataforma de ràdio en línia Dublab des de fa més de tres anys. Aquest projecte va néixer fa gairebé 20 anys a Los Angeles com un punt de trobada i espai de convivència per a creadors de diferents sectors. La idea és teixir una comunitat local amb persones amb inquietuds que surten dels circuits més comercials de la cultura i que puguin donar la seva visió en antena.

"Donem veu a gent que habitualment no té facilitats perquè el seu discurs pugui ser escoltat. Ens ocupem d'altres singularitats, d'altres maneres d'entendre l'aproximació a la cultura", explica Carles Yagüez, un dels membres de l'equip de Dublab.es.

L'estudi de ràdio, un escenari de sinergies

La plataforma està formada per 68 programes en antena regulars i un centenar de col·laboradors. Cristian Subirà ha justificat que les ràdios treballin amb un estudi de gravació, encara que el projecte sigui de ràdio sigui en línia. "Reivindiquem l'estudi. La gent diria: 'Una ràdio en línia, quin sentit té quan avui dia pots gravar un podcast? T'estalvies el lloguer d'un espai', però nosaltres creiem que és necessari perquè es creïn sinergies: molta gent que ha passat per l'estudi s'ha conegut".

Entre els continguts, hi ha diferents realitats musicals a través de formats oberts, com programes d'entrevistes no tradicionals, bandes sonores inexistents, llibres musicats, cultura de club, escenes locals o simplement rock, punk i psicodèlia dels 60 i 80.

A partir del setembre, l'emissora de Los Angeles tindrà una freqüència d'FM i podrà arribar a més de dos milions de persones de la zona urbana de Los Angeles: dos milions d'oients potencials a l'altre costat de l'Atlàntic que podran conèixer la realitat d'una ciutat com Barcelona.