La defensa dels tripulants russos demanarà que s’investiguin els mariners del pesquer

Segons ha explicat l’advocada dels tripulants del mercant rus, el patró del pesquer “El Fairell” ha admès que “no va canviar el rumb en cap moment” tot i veure que s’aproximava el buc rus

La defensa dels dos tripulants del mercant rus que va xocar el passat 20 de març amb el pesquer "El Fairell" al Port de Barcelona demanarà que s'investiguin també els dos pescadors supervivents. El patró i el mariner han declarat aquest dijous com a testimonis del sinistre, en què van morir dos companys seus i, segons ha explicat la lletrada Teresa Vallverdú, el patró ha dit que "no va canviar el rumb en cap moment" malgrat veure que s'apropava el vaixell rus. Per això creu que hi va haver "una concurrència de culpes" en l'enfosament del vaixell i la mort dels dos pescadors.

Segons la lletrada dels tripulants russos investigats, Teresa Vallverdú, el patró i el mariner han estat contradictoris i poc concrets en les declaracions davant la titular del jutjat d'instrucció 19 de Barcelona que investiga l'accident al Port, en què van morir dos pescadors. Han reconegut que van veure que s'acostava el mercant rus MID Volga 2, no van canviar el rumb i ja no van veure el vaixell fins que el tenien a sobre. A més, tampoc haurien sentit la sirena del vaixell rus.

Vallverdú considera que el pesquer hauria d'haver fet una maniobra per esquivar el mercant rus. "Moure una eslora tant llarga és molt més difícil que moure una eslora molt més petita", diu la lletrada. Per això, creu que hi ha "concurrència de culpes" i preveu, un cop s'hagi inspeccionat la caixa negra del MID Volga 2, demanar al jutjat que s'investigui també els dos pescadors per homicidi imprudent.

De moment, en la investigació del sinistre, només hi ha com a investigats el capità i el primer oficial del mercant rus MID VOlga 2 per un delicte d'imprudència greu amb resultat de mort. El Jutjat d'Instrucció 19 de Barcelona els va deixar en llibertat provisional després que el primer oficial diposités una fiança de 50.000 euros al jutjat per eludir la presó, ja que era qui conduïa el buc rus el dia del sinistre.