Comença la construcció del mur que sostindrà la coberta de la ronda de Dalt

Les obres obliguen a tallar un carril per sentit, entre les sortides 5 i 6, i provoquen llargues cues cap al Llobregat

Aquesta matinada s'ha reduït un carril de circulació a la ronda de Dalt, en sentit Trinitat, entre Sant Genís dels Agudells i la Teixonera, i ahir es va fer el mateix en sentit Llobregat. Això ha permès alliberar un espai a la mitjana i començar els treballs de construcció del mur que ha de sostenir la plataforma de cobriment del vial. Les obres, però, estan provocant llargues cues durant tot el dia en sentit Llobregat.

La ronda de Dalt ha passat de tenir tres carrils a tenir-ne només dos entre les sortides 5  i 6, en tots dos sentits de la marxa, i així continuarà durant tot l'estiu, fins al 10 de setembre. Això és el que es preveu que durin les obres del primer tram de cobriment d'aquesta via que consisteixen en la construcció dels fonaments i del mur estructural de la futura cobertura. Sobre aquest mur, de 100 metres de llarg i 6 d'alçària, s'hi construirà, més endavant, la coberta de 180 metres que anirà del Mercat de la Vall d'Hebron fins a l'Institut de la Vall Hebron.

Les obres de construcció del mur han obligat a tallar un carril per cada sentit de circulació per alliberar espai a la mitjana de la via. El tall de trànsit, però, està afectant principalment la circulació en sentit Llobregat que, abans de les obres, ja era un punt calent en les retencions de trànsit que es produeixen a diari a la ciutat. Ara, aquestes complicacions s'agreugen, i les cues en aquest tram són un constant pràcticament tota la jornada. Tant és així que, aquest divendres al matí, no s'estava tallant al trànsit l'entrada 5 de la ronda de Dalt, de 7 a 10 h i de 16 a 20 h, com indiquen els panells que s'hi han instal·lat. De fet, des de l'Ajuntament han explicat que només es tallarà de nit i els matins que es vegi que no afectarà el trànsit.

Un cop acabi la construcció d'aquest mur central, al setembre, s'aturaran les obres i no es reprendran fins al gener del 2018, quan està previst construir dos murs laterals que serviran de suport a la futura llosa de cobertura. Aquesta actuació, però, no preveu la reducció de carrils d'aquest tram de la ronda.