Sants-Montjuïc tindrà 15 quilòmetres més de carril bici

Els barris més beneficiats: la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell

Les bicicletes guanyaran espai al districte de Sants-Montjuïc. Les obres per construir 15 quilòmetres de carrils bici començaran aquesta tardor. Entre les actuacions més esperades, hi ha el vial del passeig de la Zona Franca, que podria entrar en funcionament durant el primer trimestre del 2018.

Els barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell seran els més beneficiats per l'ampliació de la xarxa de carrils bici que es farà al districte de Sants-Montjuïc. Un dels vials més esperats és el del passeig de la Zona Franca. Serà un carril central i tindrà una extensió de més d'un quilòmetre i mig. L'associació Amics de la Bici valora molt positivament l'ampliació de carrils bici, però alerta l'Ajuntament que "si vol canviar el model de ciutat, els carrils bici no es poden fer sense molestar els cotxes perquè no s'aconseguirà reduir l'ús del vehicle privat i per tant no serà útil per als ciclistes", assegura Albert Garcia.

Els ciclistes també tindran un espai a l'eix comprès entre els carrers de la Mineria i del Foc o al carrer dels Motors. L'eix del Parc Logístic i els carrers 2 i 6 de la Zona Franca també tindran un carril bici.

El carril bici de Creu Coberta, ajornat

A la resta del districte, els ciclistes tindran un espai a l'avinguda de la Reina Maria Cristina, al carrer del Moianès o a l'avinguda de Madrid. De moment queda ajornat el carril de l'eix Creu Coberta - Sants. La responsable de Mobilitat de Sants-Montjuïc, Esther Pérez, afirma que "es trigarà més a poder-se posar en marxa perquè si presentem un carril bus, això vol dir que es redueix a un carril la circulació i queden molt poques opcions en un carrer tan transitat com aquest". Tot i això sobre la taula hi ha la possibilitat de fer un carril compartit entre ciclistes i autobusos, una proposta que no acaba d'agradar a alguns conductors pels problemes de seguretat que suposa.