Els canvis d’identitat de BTV, logo a logo

L'evolució de BTV cap a un mitjà transmèdia, que integra televisió, ràdio, web i xarxes socials, feia necessària una nova sacsejada gràfica, potser més profunda que mai, que s'iniciarà aquest dimarts. Serà el cinquè gran canvi d'identitat des que l'any 1994 aquest mitjà va iniciar les emissions. Les renovacions d'imatge i de logo han anat sempre acompanyades d'un gir en la filosofia del mitjà.

1994: un primer logo per començar a caminar

Una "B" de Barcelona de protagonista sobre fons blau. Va ser el logo dels primers anys d'emissió de Barcelona Televisió. Era l'any 1994 i la programació encara era reduïda, centrada en la informació.

L'ull de finals dels 90

El 1997, Barcelona Televisió va viure el primer gran canvi d'imatge. El logo es contrau i el "Barcelona Televisió" es converteix en "BTV". L'acompanya l'ull que va esdevenir un símbol icònic de la mirada particular del mitjà. El vermell va agafar protagonisme, un color que serà identitari. "És l'ull de la ciutat. L'ull amb els qual mirem la ciutat i amb el qual la ciutat volem que ens miri", explicava el llavors director Manuel Huerga en una entrevista de l'època.

 

2001: es manté btv i l'ull perd protagonisme

El 2001 la nova direcció va apostar per fer rebaixar el protagonisme de l'ull deixant btv, en minúscula, com a marca de la casa. Es van reforçar els continguts i va anar cap a un model de televisió menys transgressor.

 

2005: arriba la bafarada

Al cap de quatre anys, el 2005, el mitjà va viure un canvi radical propiciat, en bona part, pel trasllat a les instal·lacions del Poblenou, molt més grans i modernes. Es va acompanyar d'una renovació gràfica. A partir d'aquell moment i fins ara han conviscut dos logos, integrats dins d'una bafarada vermella: la B i Barcelona TV.