Campanya per promocionar el peix de proximitat

Aquest dimecres s'ha presentat al Mercat del Ninot una iniciativa que pretén promocionar el peix de proximitat de les llotges catalanes. Per això, s'ha impulsat simultàniament una campanya per fomentar l'etiquetatge correcte a les peixateries, per aconseguir que els consumidors puguin identificar el peix que és de proximitat. En aquest sentit, el Departament d'Agricultura ha editat uns tríptics informatius en què indica, de forma clara i senzilla, quina és la informació bàsica que ha d'arribar al consumidor. La campanya es portarà a terme a 300 peixateries de 17 mercats de la capital catalana.

La campanya compta amb la col·laboració de l'Institut Municipal de Mercats de Barcelona, el Gremi de Peixaters de Catalunya i la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, que difondran la iniciativa a través d'un tríptic informatiu per indicar als peixaters quina informació han d'incloure al costat dels productes. A més, es repartiran bosses de mercat entre els consumidors per difondre el logotip que indica que el peix és de llotja.

De fet, aquest és l'altre gran objectiu de la campanya: donar a conèixer el producte de proximitat. Els responsables volen que els consumidors prenguin consciència de les diferents llotges de les quals poden provenir els peixos que es pesquen a Catalunya però, sobretot, que distingeixin si el producte que compren és de proximitat o no. La flota catalana captura al voltant del 20 % de tot el peix fresc que es consumeix a Catalunya.

Informació obligatòria, informació extra
Per llei, qualsevol peix que es vengui al taulell d'una peixateria ha d'incloure el nom comercial i científic del producte, la zona de captura o cria, l'art de pesca, el mètode de producció, el preu de venda i si el producte ha estat descongelat. La campanya, però, vol que els peixaters vagin més enllà i incloguin conceptes com la data i la zona de pesca, el port de desembarcament o informació sobre al·lèrgens, entre d'altres.