El Port redobla l’aposta pel gas natural, també en els camions

Calcula que la reconversió dels motors al sistema dual de dièsel i gas natural permetrà reduir un 20 % el consum de combustible i les emissions

El Port de Barcelona vol estendre l'ús de gas natural liquat als camions de mercaderies que operen regularment a les instal·lacions portuàries. En el marc d'aquest projecte, anomenat RePort, 26 camions s'han sumat a la prova pilot i n'han reconvertit el motor al sistema dual de dièsel i gas natural. D'aquesta manera, el Port confia reduir en un 20 % el consum de combustible i les emissions de CO2.

L'aposta del Port perquè els camions usin gas natural comprimit (GNC) se suma a la intenció de reduir la pol·lució també entre els vaixells. De fet, els últims anys el Port de Barcelona ha treballat per atreure embarcacions que funcionin amb gas natural.

Des que va començar la prova pilot RePort, 26 camions d'empreses que operen habitualment amb el Port han canviat el seu motor per poder utilitzar GNC. En aquests mesos, segons el director general del Port de Barcelona, José Alberto Carbonell, s'ha constatat una reducció "del 20 % o el 25 % dels costos del combustible i també un 20 % de reducció de les emissions".

Dipòsit de gas natural d'un camió

Per la seva banda, el president del Port, Sixte Cambra, ha explicat que durant el juliol es faran les proves definitives per comprovar l'impacte d'usar GNC en camions. Cambra també ha destacat que "el seu impacte no es limita al recinte portuari, sinó que té efecte en tot l'àmbit d'influència del port" per on transiten els camions".