CARLOS FERNÁNDEZ, secretari general del Sindicat del Taxi de Catalunya "Col·lapsar una miqueta el trànsit per donar un toc d'atenció a l'Ajuntament de Barcelona. Que les promeses que ens han fet en diverses reunions, repetidament, es compleixin." MARIA TERESA CARRILLO, gerent de l'Institut Metropolità del Taxi "Estem treballant des de l'Institut Metropolità del Taxi amb l'Ajuntament de Barcelona i amb la resta d'ajuntaments de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, per veure de quina manera totes aquelles disfuncions que puguin haver-hi en el control de totes aquestes activitats de transports que no siguin lícites, doncs que se'n faci el control adient."

La mobilització dels taxistes ha estat secundada per més de 4.000 taxis, segons els sindicats, i ha causat un gran col·lapse a les rondes de Dalt i del Litoral. Els vehicles amb matrícula parell s’han encaminat des de la T1 de l’aeroport del Prat cap a la ronda de Dalt i els de matrícula imparell han agafat el camí de la ronda del Litoral. En alguns moments han ocupat tots els carrils circulant a una velocitat d’entre 10 i 20 quilòmetres per hora i causant cues de més de tres quilòmetres en totes dues artèries.

La Guàrdia Urbana també ha circulat amb la marxa per regular el trànsit i demanar als taxis que s’agrupessin només al carril dret de la via. L’objectiu dels taxistes era fer tota la volta sencera a les rondes.

Els taxistes denuncien que estan tenint competència deslleial per part de taxis pirata, que treballen sense tenir llicència, però també per part de taxis amb llicència VTC (vehicles que es lloguen amb conductor) i que, segons el sector, estan superant la ràtio permesa d’un vehicle d’aquests per cada 30 taxis. “Això ens està complicant la feina tradicional del taxi”, ha explicat a BTV Ràdio Luis López, vicepresident de l’Agrupació Taxi Companys (ATC), que ha denunciat que “estem anant a una liberalització encoberta del sector“.

Un dels principals problemes, segons López, és que els agents de la Guàrdia Urbana no tenen la formació necessària per detectar els casos d’intrusisme i poder-hi actuar. Però els taxistes també reclamen que es prenguin mesures perquè els carrils bus taxi quedin lliures de bicis i de motos, i que es restableixin els girs que abans estaven permesos a l’avinguda Diagonal i que consideren “molt necessaris per a la nostra feina”. “Són reivindicacions que fa molt temps que fem i que l’Ajuntament ens va dir que resoldria però que no està complint“, ha lamentat Luis López.

Problemes al Port Olímpic i a l’estació de Sants

Un altre cavall de batalla per als taxistes són els casos d’intrusisme a la zona del Port Olímpic, sobretot a les nits, i els problemes d’organització que es troben a la parada del carrer de Trias Fargas i a l’entorn de l’estació de Sants. En aquest cas, denuncien que els problemes fa 10 anys que duren per una organització de la circulació que era provisional i que cal resoldre. També lamenten que en punts com aquesta estació hi hagi taxistes de fora de l’àrea metropolitana de Barcelona que aprofitin per recollir clients, quan no poden fer-ho.

Amb totes aquestes reivindicacions, aquest dilluns comencen diverses accions de protesta que no aturaran, diuen, fins que obtinguin solucions per part de l’Ajuntament.