Les tradicionals corredisses del dia 7 de gener per trobar la millor ganga ja són història... i des de fa temps. Un any més, la majoria de comerços del centre s'han avançat i els cartells de descomptes ja pengen als aparadors. Les rebaixes, doncs, parteixen per la meitat la campanya de Nadal. Els comerciants estan amoïnats perquè creuen que l'efecte crida perd pistonada i proposen un acord. PRÒSPER PUIG vicepresident de la Fundació Barcelona Comerç "La paraula rebaixes s'està perdent i seria convenient que el sector ens posem d'acord per decidir quin dia les comencem. Podem discutir si el 2, 24 o 7." GABRIEL JENÉ, president de Barcelona Oberta "Jo crec que és important establir una taula de diàleg per arribar a un acord amb quan realment han de començar les rebaixes de forma unànime". Conscients que no poden marcar tendència, algunes botigues dels eixos de barri també s'han sumat a la dinàmica del centre. "Hem tocat uns preus per animar a la venda". Tot i això, a Sant Andreu la majoria diuen que esperaran fins al dia 7.

En declaracions a ‘El matí de Barcelona’, de BTV Ràdio, el president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, ha assegurat que “és molt important no perdre l’efecte psicològic que suposa una data conjunta d’inici de rebaixes” i per això ha apostat per continuar treballant amb les diverses organitzacions comercials, grans cadenes i grans magatzems per pactar una data i fer la promoció conjunta a partir d’aquell dia. “Hi ha establiments que poden haver anticipat les rebaixes o poden fer promocions, això és inevitable, però si es vol anar de rebaixes amb la garantia que n’hi haurà a tots els comerços, cal un dia d’inici com pot ser el 7 de gener”, ha afegit.

Per la seva banda, el vicepresident de Barcelona Comerç, Pròsper Puig, ha lamentat que “tenint una paraula màgica que només per penjar-la a l’aparador ja activa les vendes, com és ‘rebaixes’, l’estiguem prostituint i traient-li el valor que tenia”.

Per Puig,el fet que els establiments comencin les rebaixes quan ho vulguin no només perjudica els comerços, especialment els petits, sinó també els clients: “El que estem fent és atabalar una mica el client, que no sap si són descomptes, rebaixes o promocions”, apunta, “penso que mentre estem en espera de la nova llei, que igualment desestacionalitzarà les rebaixes, el sector ens hauríem de posar d’acord per pactar un dia, el que sigui, i no confondre la gent”.

En aquest sentit, tant Puig com Jené s’han mostrat optimistes de poder arribar a una entesa dins el sector del comerç per pactar una data d’inici per a la propera campanya de rebaixes d’estiu.