El principal canvi de plantejament és el que obre la porta a la circulació rodada en dues de les quatre cruïlles centrals de la superilla:  al carrer de Roc Boronat amb Sancho de Ávila i Almogàvers. Una línia d’autobús circularà de baixada -i en línia recta- pel carrer de Roc Boronat, trencarà dos dels espais lliures de trànsit que s’havien implantat fins ara en aquestes dues cantonades. A l’encreuament dels Almogàvers amb Roc Boronat, a més, s’hi podrà circular en línia recta en sentit Besòs, i al carrer de Pere IV hi estarà permesa la circulació en línia recta, quan fins ara no s’hi podia accedir amb continuïtat.

En dues cantonades més de la superilla els cotxes hi podran girar a dreta o esquerra, i no només a la dreta com fins ara. Són les de Sancho de Ávila amb Ciutat de Granada, i de Ciutat de Granada amb Almogàvers. Una flexibilització dels criteris originals, que amplia l’espai dedicat als cotxes i atén les peticions de les veus més crítiques amb el projecte. Tots aquests canvis els van plantejar aquest dimecres el director de Model Urbà de l’Ajuntament, Ton Salvador, i el de Mobilitat, Adrià Gomila, en una reunió de seguiment amb les entitats veïnals.

Utilització dels espais pacificats

A banda dels canvis de circulació, l’executiu municipal també vol avançar en l’ús dels espais alliberats. S’hi plantegen usos esportius, com pistes de bàsquet o de petanca, i espais d’oci infantil. L’Ajuntament també preveu instal·lar un mercat de Nadal a les voreres del Museu Can Framis, i muntar estructures fixes com carrers de plataforma única, voreres més amples o plantar més arbres. Unes mesures que obliguen a destinar-hi certa inversió, i que fins ara no s’havien plantejat.