Tot i que els vagons de metro anaven així de plens abans del partit, en cap moment no es van produir aglomeracions. Els serveis mínims de la vaga es van complir i l'aturada va transcórrer, també durant la tarda, sense incidents. Tant que per alguns va passar desapercebuda. "No he notado nada porque he salido de casa y el metro marcaba un minuto." "Cuando llegabamos faltava un minuto y medio y tampoco había mucha gente." "He llegado, el metro estaba parado y estaba bien." Segons TMB, el nombre de validacions va disminuir un 30 % respecte d'un dissabte ordinari. Hi va haver molta afluència a les estacions que condueixen al Camp Nou, per això en alguns casos la imatge era similar a la d'una hora punta. Finalment, per contra del que preveia l'empresa, els serveis mínims van ser suficients per absorbir la demanda. S'esperava que els problemes es produissin en acabar el matx, a quarts d'onze, ja que la vaga de metro estava convocada fins a les 11. Però, també en aquest cas, molts ni se n'havien assabentat. "Com unes restriccions al servei però no sabia que era una vaga." "El problema fue encontrar un taxi pero nos dijeron que fueramos en metro y muy bien." Molts barcelonins van buscar mitjans de transport alternatius per tornar a casa i tampoc no hi va haver problemes en el retorn. Per precaució, en un primer moment es va regular l'accés a algunes parades de metro, tot i que finalment no va ser necessari vigilar les entrades. Per contra del que s'esperava, les cues es van produir a les màquines expenedores. Molts dels que van utilitzar el metro eren turistes que no tenien bitllet. Us ho ha explicat, des de Maria Cristina, Rocío Romero.

Tot i això, no es van registrar col·lapses ni en l’anada ni en la sortida de l’estadi i la regulació d’accessos habitual en jornades de partit es va efectuar amb normalitat. Pel que fa al dispositiu de seguretat dels Mossos, també va finalitzar sense cap incident remarcable.

Molts aficionats han estat previsors i s’han desplaçat al Camp Nou tres hores abans del partit tenint en compte que s’han incrementat les mesures de seguretat per accedir a l’estadi i havent valorat els efectes de la jornada de vaga al metro. A les parades properes al camp, l’arribada de seguidors ha estat escalonada, amb aglomeracions de gent en alguns moments però sense col·lapse a les andanes, tant a l’accés com a la sortida del camp.

Les estacions més problemàtiques han estat les de Maria Cristina, Les Corts i Palau Reial de la Línia 3, i les de Collblanc i Badal de l’L5; les cinc parades habituals on baixen els aficionats per accedir al Camp Nou.  A la sortida, s’han generat algunes cues per comprar tiquets però no s’ha registrat cap tap a les andanes.

Com a alternativa, alguns seguidors s’han desplaçat en autobús amb les línies 57, 157, 50 i 54 de la xarxa ordinària; o l’H8, H10 i D20 de la xarxa ortogonal. També s’han habilitat dos busos especials fins a la plaça de Mossèn cinto Verdaguer i la plaça de Catalunya, com ja és habitual en dies de partit.

A la sortida del partit personal de TMB i vigilants de seguretat han regulat els accessos a les boques de metro per evitar accidents a les andanes. Per això, una de les recomanacions de TMB als seguidors ha estat esperar fins a les 23 h, moment en què han finalitzat les aturades i els combois han començat a circular amb normalitat.

Dels més de 98.000 seguidors que acull habitualment el Camp Nou, només entre un 10 % i 12 % es desplacen en metro, mentre que la resta ho fan en altres mitjans com autobusos organitzats per penyes de futbol o en cotxe privat.

Serveis mínims del 50 % desiguals

La Generalitat ha repartit de manera desigual els serveis mínims del 50 % per reforçar les línies que arriben al Camp Nou. D’aquesta manera, els trens de l’L3 i l’L5 passen cada nou minuts, mentre que habitualment ho fan cada cinc i set minuts. Pel que fa a la resta, els combois circulen cada 14-17 minuts a les línies 1, 2, 4, 9 Sud i 11, i cada 23 minuts a l’L9 Nord.

El metro té 230.000 validacions durant la tarda d’un dissabte normal, però els dies de partit se’n registren 50.000 més. Es tracta de mobilitat vinculada al futbol però no únicament d’assistents al Camp Nou, sinó també d’aficionats que es dirigeixen a altres punts de la ciutat per veure el partit, com bars o cases de coneguts. El repunt d’aquestes validacions es produeix dues hores abans i dues hores després del partit, i des de TMB estudien demandar els serveis mínims que s’han decretat perquè els consideren insuficients per absorbir el volum de passatgers. De fet, durant la tarda s’ha repetit la imatge dels combois plens a vessar, tal com ha passat al matí.