És l'últim vagó a arribar a Barcelona dels sis que componen el funicular de Montjuïc. Cada vagó pesa 10 tones i per això és necessària una grua mòbil especial. Amb aquest trasllat haurà finalitzat la maniobra d'inserir els combois a la via. Vénen procedents d'uns tallers de Lleida on se n'ha desmantellat tota la carrosseria i se n'han rehabilitat i repintat les parts. La restauració dels vehicles ha hagut de ser més profunda i laboriosa del previst i per això la reobertura del funicular serà el 25 d'abril en comptes del mes de març com s'havia anunciat. En total, sis mesos d'aturada tècnica que també han servit per modernitzar la infraestructura. S'ha substituït el comandament elèctric dels trens perquè s'havia quedat obsolet i també s'ha canviat el sistema hidràulic de frens. CARLOS SÁNCHEZ, cap d'Explotació de Funicular de Montjuïc "Los funiculares tienen un freno interno en el propio tren que es el freno de emergencia. En el supuesto caso e que se rompiera un cable, es prácticamente imposible que suceda, pero hay que preverlo y por lo tanto se ha colocado todo un sistema de frenos nuevos, actualizado y de última generación." El pas següent és unir els trens als cables del sistema i, a parti d'aquí, començarà una fase de proves per verificar que el funcionament de tots els equips sigui correcte.

Amb el trasllat del sisè vagó del funicular de Montjuïc ja ha finalitzat la maniobra d’inserir-los a la via. Els vehicles vénen procedents del taller de Tradinsa, una empresa ferroviària dedicada a la rehabilitació i la reforma de trens amb seu a Lleida. Allà se n’ha desmantellat tota la carrosseria i se n’han rehabilitat i repintat les parts. Precisament la restauració d’aquests habitacles, que va començar al novembre, ha hagut de ser més profunda i laboriosa, fet que ha provocat allargar el temps d’interrupció del servei. Així doncs, la represa del funicular serà el 25 d’abril en comptes del mes de març com s’havia anunciat. “Quan vam desmuntar totes els elements vam veure que la reforma implicava més feina i, com a conseqüència, més temps”, explica Carlos Sánchez, cap d’Explotació del Funicular i el Telefèric de Montjuïc.

A banda de modernitzar els vehicles, els treballs d’aquesta revisió extraordinària també han servit per actualitzar les instal·lacions de Montjuïc. S’han substituït els cables tractors i el del contrapès, s’han instal·lat nous sistemes de fre (també els de l’interior del funicular) i s’ha canviat el sistema de comandament i control. Aquestes tasques més exhaustives de l’habitual coincideixen amb el fet que el servei ha superat les 22.500 hores de funcionament i la normativa del transport per cable obliga TMB a fer una aturada tècnica més profunda. Fa 24 anys que el funicular es va posar en servei gestionat per TMB, tal com el coneixem ara, pels Jocs Olímpics de 1992. La primera inauguració data del 24 d’octubre de 1928, coincidint amb l’Exposició Universal de Barcelona.

Després de l’arribada dels vagons a Barcelona, ara els treballs se centren a ajustar i fer les proves pertinents per constatar que el funcionament dels nous equips és correcte. Aquesta fase s’allargarà un mes. Per això, els usuaris hauran de continuar utilitzant el servei especial d’autobús, que estarà operatiu fins diumenge 24 d’abril. Aquesta aturada del funicular va ocasionar diverses queixes dels centres escolars i treballadors dels equipaments de la muntanya de Montjuïc. Els afectats reclamen a TMB que efectuï aquestes revisions fora del període lectiu escolar per minimitzar les molèsties. De moment, l’empresa de transports no ha pres cap decisió al respecte malgrat que ho està estudiant.