Segons TMB, fins a les 19 h la xarxa de metro ha registrat al voltant d’un 45 % menys de validacions respecte al dilluns de la setmana passada o en comparació amb el primer dia del congrés de 2015. L’empresa ho atribueix al fet que molts ciutadans han seguit la recomanació d’agafar altres mitjans de transport com el bus, a més dels busos llançadora i altres transports alternatius que l’organització del Mobile ha posat a disposició dels assistents.

L’aturada del metro ha complicat, i molt, la mobilitat a la ciutat. S’han establert uns serveis mínims del 50 % a les dues franges d’hora punta, entre les 6.30 h i les 9.30 h i entre les 16 h i les 20 h. Fora d’aquests horaris, només han circulat un 30 % dels combois habituals d’un dia feiner. TMB ha advertit que es tracta d’uns serveis mínims insuficients per absorbir el volum de passatgers. La reducció en el nombre de trens que han circulat ha fet augmentar l’interval de pas fins als set o vuit minuts en les línies convencionals, i fins als 11 o 12 minuts en les línies sense conductor.

L’empresa ha hagut de tancar una vintena d’accessos a les estacions per evitar-hi aglomeracions i gestionar millor els fluxos de passatgers. També s’ha optat per reduir el nombre de màquines validadores d’accés al suburbà, tenint sempre en compte l’espai disponible a les andanes. Tot i això, les aglomeracions només han estat puntuals, sobretot en estacions amb gran afluència com les de Plaça de Catalunya o Plaça d’Espanya, on a partir de les 18 h s’ha hagut de regular l’accés a l’andana de la Línia 1.

Ara els esforços de totes dues parts es concentren a intentar trobar punts d’acord per evitar l’aturada prevista per a dimecres.