La e wheel, el monocicle elèctric, l'hoverboard, i els vehicles més avançats, com el Trickie, el Segway i el patinet elèctric. La llista és molt llarga i tots estan en el punt de mira. Tindran una ordenança específica aquesta primavera i tot apunta que serà més restrictiva que la que hi ha ara. I uns dels posibles afectats per aquesta nova ordenança que prepara l'ajuntament serien les botigues que lloguen i venen aquests vehicles personals, alguns apunten que la ordenança ja està bé tal i com està. DAVID BLANCO, EPTV bikeboard "Penso que el que tindrien que fer és fer complir la que hi ha ara que ja és bastant correcte, el que passa és que no la fan servir." De tots, el patinet elèctric és el que cal vigilar més. Poden córrer més dels 25 quilòmetres hora que limita l'actual ordenança i el seu bon ús depèn exclusivament de cada client. En David per exemple prefereix no llogar-lo a grups de joves i ha decidit oferir-los únicament a les famílies. Tot i així, els conflictes amb els vianants són cada vegada més nombrosos, sobretot a l'estiu, i d'aquí ve la urgència de limitar l'ús d'aquests vehicles als carrers de Barcelona. MERCEDES VIDAL, regidora de Mobilitat "Els nous invents avancen a molta més velocitat del que la regulació fins ara ha estat capaç i el que hem de fer és encarar aquest repte i regular-los com qualsevol altre vehicle que circula per la nostra ciutat." L'Ajuntament ja està fent un estudi exhaustiu de l'ús d'aquests vehicles per fer un diagnòstic de la situació. El pla de mobilitat específic que en resultarà, es redactarà el primer semestre de l'any i es vol fer també amb la col·laboració de les companyies de lloguer.

El consistori restringirà l’ús dels Segways i altres vehicles “de mobilitat personal” que no estan regulats per les ordenances actuals o bé aquesta es queda curta i “cal anar més enllà”. La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, assegura que “en aquests casos la tecnologia avança més ràpid que les normatives municipals” i que “ara és el moment de regular aquest tipus de vehicles com és fa amb qualsevol altre vehicle que circula per la ciutat. A la primavera l’Ajuntament començarà la redacció d’un pla de mobilitat específic per fer un diagnòstic de la situació i planificar millores. Fins ara se n’han fet només estudis parcials, i ara el govern de Colau vol un informe global de la mobilitat dels vianants, tant pel que fa al vehicle privat com al transport públic, la bicicleta, els trixis, Segways i hoverboards. Segons ha confirmat a Barcelona FM el director de Serveis de Mobilitat de l’Ajuntament, Adrià Gomila, la normativa que en surti serà aplicable a tota la ciutat però atendrà a les característiques específiques de cada districte, molt especialment a Ciutat Vella, Gràcia i Sant Martí, on la presència d’aquests vehicles és més acusada.

De fet, el consistori està estudiant les tipologies de patinets i Segways que circulen per tota la ciutat, per tenir una anàlisi completa del fenomen i aplicar mesures. Segons algunes fonts, el govern municipal ja ha informat els propietaris de les botigues d’aquest tipus de vehicles que serà restrictiu a causa dels problemes d’espai públic que generen. Ja l’any passat, la síndica de greuges, Maria Assumpció Vilà, s’hi havia referit quan parlava de la degradació de l’espai públic. També les empreses de Segways van dir-hi la seva: reclamaven poder negociar amb l’Ajuntament els canvis en l’ordenança de circulació proposats per Vilà i que implicarien sancionar els infractors. En aquest primer semestre de l’any ja es preveu obrir un procés participatiu en què també s’atendran les demandes de les companyies de lloguer.