Tot a punt perquè demà engeguin els motors. Són una flota de 150 bicicletes elèctriques a disposició dels primers 1.500 usuaris del Bicing que ho sol·licitin, i que el podran provar de manera gratuïta la primera mitja hora de trajecte fins a finals de gener. Els qui l'estrenin ajudaran a millorar i configurar el futur del nou sistema. IGNASI ARMENGOL, director general de B:SM "Volem fer una ampliació important a tota la ciutat a partir de l'any 2017. I esperem que aquest procés ens serveixi per definir bé, tant en quantitat com en qualitat el tipus de bicicleta elèctrica compartida que necessita la ciutat." De moment demà al matí hi haurà 13 estacions operatives i serà dilluns quan ja estiguin en funcionament les 23 estacions de la primera fase d'implantació, la majoria situades en aparcaments. Amb les estacions subterrànies es vol protegir més les bicicletes i facilitar el sistema de càrrega elèctrica. El mes de febrer començarà la segona fase d'implantació, i ja serà de pagament. A més de l'abonament anual del Bicing s'haurà de pagar una quota de 14 euros. La primera mitja hora costarà 45 cèntims, i a partir d'aquí es pagaran 80 cèntims cada mitja hora. A partir de les dues hores es cobraran cinc euros. També s'ampliarà el nombre de bicicletes a 300 i es duplicaran les estacions en funcionament. En seran 46. La idea és que el Bicing elèctric serveixi per facilitar els desplaçaments més llargs i amb pujades, i que els trajectes es puguin complementar amb el Bicing convencional.

Fins a 1.500 abonats del Bicing podran provar les noves bicicletes elèctriques que aquest dimarts, a partir de les vuit del matí, es posen en funcionament. Seran abonats afortunats per partida doble: als 1.500 primers que es registrin al nou servei, l’abonament i la primera mitja hora de servei els sortirà de franc, però només durant la fase de proves. La gratuïtat estarà vigent durant la primera fase d’implantació, és a dir, fins a finals de gener de 2015. És el que s’ha anomenat fase beta del Bicing elèctric, en la qual hi haurà 23 estacions en funcionament i 150 bicicletes elèctriques.

La resta, els que no entrin en aquest primer grup d’usuaris, es podran reservar una plaça per poder-se abonar en la segona fase d’implantació, que s’iniciarà quan finalitzi la primera. Llavors el nombre d’estacions s’ampliarà, fins a arribar a les 46, i hi haurà el doble de bicicletes,  300. La majoria de les estacions són soterrades i estan ubicades en aparcaments de la xarxa de B:SM, per poder accedir a la instal·lació elèctrica  i disposar de més mesures de seguretat La intenció és arribar als 4.000 usuaris i, si es supera aquesta xifra, obrir una llista d’espera.

A partir del mes de febrer, per poder utilitzar les bicicletes elèctriques caldrà ser soci del Bicing i pagar una quota addicional de 14 euros a l’any. Els primers 30 minuts d’ús costen 45 cèntims i les següents fraccions de mitja hora tenen un preu de 80 cèntims, amb un màxim de dues hores.

Una de les bicis elèctriques més lleugeres d’Europa

La nova bicicleta elèctrica pesa 23 quilos, quatre quilos més que la bicicleta a pedals del mateix Bicing, el que la converteix en una de les més lleugeres d’Europa. Té tres nivells d’assistència al pedaleig i també assistència a l’arrencada. També disposa de canvi de marxes de dues velocitats. A més, arriba a una velocitat màxima de 20 km/h i té una autonomia de 40 quilòmetres. La bicicleta està especialment pensada per facilitar els trajectes de llarga distància o ascendents que exigeixen un esforç extra als usuaris.