El grup SOC Mobilitat -integrat per CaixaBank, Fujitsu, Indra i Marfina- va ser finalment l’únic licitador que es va presentar al concurs, després d’un procés de diàleg competitiu en què van participar altres empreses com El Corte Inglés, IBM o Mastercard.

La T-Mobilitat suposarà un canvi en el funcionament del sistema de transport públic ja que, a més de la substitució del maquinari i el programari, també contempla l’eliminació de les targetes actuals, que es reemplaçaran per una de sola amb xip electrònic. Hi haurà, per tant, una única targeta per usuari que permetrà la validació sense contacte i que, a més, inclourà descomptes en cas d’episodis de contaminació atmosfèrica o segons l’ús que se’n faci. Les modificacions també arribaran al pagament, que es podrà domiciliar i rebre factures mensuals.

Segons ATM, entrarà en servei Barcelona al 2016 i, cap al 2018, es preveu que s’ampliï a tot Catalunya i es pugui utilitzar en altres serveis com bicicletes públiques o aparcaments.

En el comunicat, l’ATM ha indicat que “manté el control i la propietat del sistema” i serà l’encarregada de tutelar l’adaptació de la maquinària i el programari.