Amb la reforma del Paral·lel els vianants disposaran de més espai de passeig al costat Eixample, allà on ara hi ha unes illetes per al trànsit rodat. Passaran a ser placetes amb què l’Ajuntament confia a potenciar-hi les activitats ciutadanes i culturals, tot i que també preveu permetre-hi la instal·lació de terrasses. Els elements del mobiliari urbà seran “els mínims”, diu el consistori, “per tal de permetre’n la màxima flexibilitat i la versatilitat d’ús”. Són, concretament, sis les cruïlles afectades per la remodelació: Entença-Tamarit, Rocafort-Manso, Calàbria-Parlament, Viladomat – Marquès del Campo Sagrado, Comte Borrell – Aldana (la primera sobre la qual s’actuarà) i la ronda de Sant Pau. Tindran un paviment de lloses rectangulars que el diferenciarà de la resta, que es renovarà amb panots.

També a la banda sud (el Poble-sec) les voreres del Paral·lel i les dels carrers d’accés al barri confluiran en zones exclusives per als vianants, i en quatre cantonades (Vallhonrat, Ricart, Blasco de Garay i Margarit) es prohibirà als cotxes estacionar-hi. El 17 de maig, la urbanització a Paral·lel-Calàbria obligarà a fer canvis en la circulació, i l’entrada i sortida de vehicles quedarà restringida a Paral·lel – Blasco de Garai i Paral·lel-Margarit. Tres dies més tard, el 20 de maig, començaran els treballs a Entença-Tamarit i a Tamarit (costat Poble-sec), xamfrà que s’humanitzarà tot i mantenir-s’hi el pas de vehicles.

Els ciclistes guanyaran igualment espai per a la circulació gràcies a la creació d’un carril bici de doble sentit i de dos metres d’amplada al centre de l’avinguda que no modificarà el nombre de carrils per als vehicles de quatre rodes (dos per a cada sentit més un per al bus a cada banda) ni els espais reservats a aparcament. Es busca així reduir la sinistralitat en aquells trams amb més accidents derivats dels girs dels cotxes cap a l’Eixample, així com posar fi al conflicte que es genera amb els passatgers dels autobusos, que quan en baixen interfereixen el pas dels ciclistes, i amb els vianants, amb qui coincideixen en alguns punts quan aquests creuen en verd o quan volen llençar escombraries als contenidors.

Tota aquesta reforma, que suposarà una inversió total de 9,5 milions d’euros, anirà acompanyada d’una renovació de l’enllumenat, dotat de làmpades LED que n’afavoriran l’estalvi energètic i que donaran sensació de seguretat a les noves placetes. Coincidint amb les obres, l’estació de metro del Poble-sec -actualment amb greus problemes d’accessibilitat- s’adaptarà per tal de facilitar-hi la mobilitat de les persones en cadira de rodes o amb cotxets. Tres ascensors comunicaran les andanes amb el vestíbul i l’exterior.